Post subject: Aufruf: Zelda 3 Classic - Wir brauchen DEINE Unterstützung! Posted: Apr 17, 2010 - 05:49 PM
News Scout
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Ich denke und hoffe, dass ich hier auf AEP mit den richtigen Leuten rede und wir vielleicht ein Projekt dazu bewegen können, zu entstehen.
Es handelt sich dabei um eine konsequente Weiterentwicklung von Zelda Classic, auf Basis von aktueller Technik und natürlich mit zeitgemäßer Grafik/Sprites.
Wer Zelda Classic noch nicht kennt, sollte es sich wirklich einmal ansehen, als Retro, SNES und Zelda Fan Pflicht.
Es ist, wie man Neudeutsch immer schön sagt, eine Engine Recreation, die anfangs entstanden ist, um das Original NES The Legend of Zelda auf den PC ohne Emulator spielbar zu machen und noch weitere Ergänzungen daran vorzunehmen.
Daraus entstanden ist ein gewaltiger Editor, der neben den Original NES Sprites auch schon viele weitere Sprites (angefangen von ALttP bis hin zu den BS-SNES Sprites) unterstützt, aber im Kern trotzdem immer noch ziemlich klassisch daher kommt.
Daher hat Benjamin Arnaud vor über 4 Jahren das Projekt glZelda aus den Boden gestampft, um zu zeigen, wie man eine Engine erstellt, die mit aktueller Technik und vielen kleinen Finessen zu begeistern weiß.
Download des Videos + Editorpart (musst ich entfernen, da Youtube nur 10 Minuten Videos erlaubt) http://bunjeee.free.fr/Videos/glZelda.wmv
Und ich übertreibe einfach nicht, indem ich sage begeistern, denn wenn man sich überlegt, dass es vor 4 Jahren erstellt wurde, hat es unglaublich viel Potential. Dieses Potential habe nicht nur ich gesehen, sondern auch hunderte Fans, die sich auf das Stück Software stürzten und den Author mit Feature Requests, Wünschen und Ideen überflutet haben.
Leider war es zu dieser Zeit zuviel des Guten und nach bereits kürzester Zeit hat er das Projekt wieder aufgegeben und unvollendeter Dinge trotzdem allen Fans zur Verfügung gestellt.
Zwischenzeitlich hatte er schon über eine Wiederbelebung nachgedacht und in seinen Blog folgenden Beitrag geschrieben:
[quote:4bbcc46d0d="Benjamin Arnaud"]I'm not sure yet to code a glZelda 2.
But if I do, it'll use Qt / C++ / Opengl. to get the best of UI and Rendering worlds. And it might have an online feature.
Was natürlich bestimmt nicht nur für mich unglaublich gut klingt.
Ende 2009 kam er allerdings zurück und schrieb in den Zelda Classics Forum folgenden Beitrag:
[quote:4bbcc46d0d="Benjamin Arnaud"]Greetings,
Two years ago I posted about a little project I had.
This was mostly a tech demo, demonstrating how could Zelda3 run using modern GPUs.
You can find details and get it here :
http://92.243.3.104/blog/?page_id=3
Having spent myself glorious hours on the GameBoy version of Zelda a Link to the past, I suspected people would warmly welcome it.
Surprisingly a lot of people tried it, a lot of people asked for the code, some people proposed their work. I wasn't ready for all this back then. It was a tech demo.
We're in 2009 now, I feel this project is incomplete.
I have two questions for you:
Are you interested in a Zelda 3 Classic ?
Would you contribute to such project ?
Benjamin Arnaud.
Nur leider, wie so oft in diesem Forum, wurde dem Projekt nahezu kein Interesse zu teil. Daher habe ich ihn selbst kontaktiert und folgender Gesprächsverlauf kam raus:
[quote:4bbcc46d0d="MasterPhW"]Any new news regarding the upcoming glZelda release?
You announced it at the Zelda Classic board, but sadly never answered in the forum or replied my pn.
I have some people at hand, that are interested in creating a project with your tool.
[quote:4bbcc46d0d="Benjamin Arnaud"]Dear MasterPhW,
glZelda was a tech demo. It’s not intended to make a full game with it. As far as I’m concerned glZelda project is over.
That said,
Few month ago I asked at Zelda Classic board if anyone was interested by a Zelda 3 classic.
So far I didn’t get enough answers to get me running on this.
If many people are interested helping out on a new Zelda project, just let them mail me at bunjeee@gmail.com.
If enough people show support I might consider investing time on this.
We have the technology, now we need the community.
All in all, it would be cool to do it, but together.
Benjamin Arnaud.
Somit seht ihr, dass auch das Interesse von seiner Seite aus da wäre. Und ich denke, dass wir ihn auch das nötige Interesse und später den nötigen Support bieten können.
Wenn ihr also Interesse an diesen Projekt habt und gerne ein Zelda 3 Classic sehen wollte, schreibt ihn unter bunjeee@gmail.com, postet hier, wie wir dieses Projekt noch bekannter machen können (ich werde diesen Thread auch noch an anderen Orten posten, um noch mehr Meinungen zusammenzubekommen und mehr Support heranzuziehen! Außerdem werde ich auf Facebook, Youtube und Twitter ein wenig Werbung machen! ) und was ihr davon haltet. Und wie gesagt, am wichtigsten: schreibt ihn eine Mail!
_________________ Willst du mehr von, über oder mit mir lesen, besuche mich auf
Last edited by MasterPhW on Apr 17, 2010 - 11:53 PM; edited 1 time in total
Ragnarok
Post subject: Aufruf: Zelda 3 Classic - Wir brauchen DEINE Unterstützung! Posted: Apr 17, 2010 - 07:11 PM
Jinxed
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Sieht spassig aus, ich hab dem Typen mal gemailt.
Code:
Hi Dude!
I was asked to have a look at that Zeldaproject of yours, and I must say, this is too nice ending up as a mere tech-demo. I'd be happy if you continued the work, or start working on glZelda 2. And, in case, I'd like to betatest, too.
Post subject: Aufruf: Zelda 3 Classic - Wir brauchen DEINE Unterstützung! Posted: Apr 17, 2010 - 09:01 PM
News Scout
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Dafür gabs gleich mal nen zusätzlichen Karmapunkt!
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yoshi41
Post subject:Posted: Apr 18, 2010 - 01:57 AM
Retrokenner
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Ich hab ihm auch geschrieben...
Quote:
Dear Benjamin
MasterPhW pointed me to your website and I just installed your glZelda demo. It reminds me of the year 1992, when I received the SNES/US version of "The Legend of Zelda - A Link to the Past". I spent nights to complete this awesome quest, with many phone calls to my friend in order to solve all the puzzles. Internet was not born at this time
Your engine looks very nice, notably the zoom feature which is a great addition to the original version. I would appreciate a successor of this unforgettable game.
If you could continue your work to create a fully working working level with an easy to use editor, the retro gamer community (including myself) would be able to help you creating some new worlds.
Best regards
Yoshi41 (from Switzerland)
Mal schauen ob er sich motivieren lässt
Gott, ich liebe dieses Game. Ich spiele es gerade wieder mal auf dem Wiz. Meiner Meinung nach das beste Zelda.
MasterPhW
Post subject:Posted: Apr 18, 2010 - 04:05 PM
News Scout
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So, der erste Erfolg wurde schon erreicht:
[quote:ff84243ff7="Benjamin Arnaud"]
You can make glZelda 2 a reality 18 April 2010
Tags: glZelda, Zelda Classic, Zelda 3
Posted by Benjamin Arnaud
Dear Warriors,
Even though we focus on PC Gaming we're not ignoring the great console titles out there. I remember when I received Zelda Link's Awakening for Christmas. I was 12 or something. I spent the whole day playing it ignoring the very rest of my presents (mum please forgive me). I couldn't believe how they shrinked a full Zelda into such a small console. This is possibly my best Gamer Memory. It was a real quest, it was long, deep and engaging (yes yes you could steal items from the vendor's store).
A few of you might know the Zelda Classic project.
Zelda Classic is a tribute to (what we think is) the greatest video game of all time: Nintendo's The Legend of Zelda. It has been developed into an exact replica of the NES version that we all know and love. Beyond that, Zelda Classic allows the development of new quests that can use either the traditional graphics or enhanced graphics, as well as new enemies, items, and challenges.
http://www.zeldaclassic.com/what.php
With Zelda Classic, for the first time you had control over the Hyrule universe and you could shape up little adventures to share with your friends. When typing Zelda Classic on youtube you'll get a few examples of what was possible.
That's the same engine in both videos, as you can see if you take time to change the sprites and finely tune everything you almost get a Zelda 3 like result. The people behind that engine deserves Kudos, congratulations to them.
Five years ago, I put online a tech demo called glZelda. The objective was creating from the ground up a Zelda 3 engine. This SNES game is considered by many as the greatest Zelda of all time. More than forking the engine I wanted to add a few OpenGL touches. That's why I filtered every sprites with the hq3x compression. Inspired from Zelda Four Swords, I added a zooming feature. Last but not least I added the day and night cycle.
At this point I realized that one could make miracles with very simple sprites and a few modern effects. Also, the balance you get between technology and editing possibilities is interesting. You can read my article about Doom on that matter.
Surprisingly a lot of people tried it, a lot of people asked for the code, some people proposed their work. I wasn't ready for all this back then. It was a tech demo.
Many people thought it was what it wasn't: a full Zelda 3 port. glZelda was a tech demo. It’s not intended to make a full game with it. From this perspective the project is finished.
We're five years later and people are still asking news about glZelda. Recently someone named MasterPhW posted about it here.
So here we are folks.
You want a glZelda sequel? More than just a tech engine ? You want a Zelda 3 Classic ?
We can build the technology but we need the community.
It's time to show your support:
- Register the Warrior Labs community.
- Comment this blog post.
- Post your support in the glZelda board.
Zelda Fans, it's time to Unite.
Tell your friends. Spread the news !
More infos:
Support and suggestions
Contribution proposal
Warrior Labs
Twitter
Facebook
Benjamin Arnaud.
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Ragnarok
Post subject:Posted: Apr 18, 2010 - 05:22 PM
Jinxed
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Na, das ging fix! Wann ist das Spiel dann fertig? Im Ernst, wen hast Du alles aktiviert gekriegt?
[quote:5981485597="Ragnarok"]Na, das ging fix! Wann ist das Spiel dann fertig? Im Ernst, wen hast Du alles aktiviert gekriegt?
Ich hab einfach mal auf AEP, 1emu, Xtemu, Youtube, Emutalk, Consolewars (Part1, Part2 und Part3), Homebrewheaven, generalemu und Ubuntuforums gepostet.
Da bekommt man schon ne Menge Leute ran. Außerdem hab ich dann heute auch geretwittert...
Schreiben leider nur wenige Leute was dazu, aber anscheinend scheinen schon ein paar andere ihn geschrieben zu haben.
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Ragnarok
Post subject:Posted: Apr 19, 2010 - 08:11 AM
Jinxed
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Code:
Hi Torsten,
Thank you very for your message. I also have great memories of Zelda.
We've opened a website dedicated to our projects: http://www.warriorlabs.net/index.php?/blogs
The latest post is about a possible glZelda 2: http://www.warriorlabs.net/index.php?/blog/1/entry-12-glzelda-is-this-pc-related
For now we need support, lots of supporting people. You can register and post a message in the glZelda forum here: http://www.warriorlabs.net/index.php?/forum/4-glzelda
You can also propose a contribution.
We need level designers and sprite contributions.
Spread the news.
glZelda's fate depends on you.
Benjamin Arnaud.
War heute morgen im Posteingang, offensichtlich verliert der Mann keine Zeit...
Hab auch ne Mail bekommen und werde mich gleich mal registrieren.
Versuche noch die Wiz und Dingoo Community zu motivieren.
Das Feedback hier ist allerdings noch etwas dürftig
Rommaster
Post subject:Posted: Apr 19, 2010 - 11:27 AM
Retromeister
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Würde das Projekt auch befürworten.
Technisch gibt es ja an der Engine nichts zu nörgeln, und mit einem etwas benutzerfreundlicheren Editor lässt sich da garantiert was feines draus zaubern. (z.B. eine Mischung aus Zelda 3 und Zelda AST).
Hätte da schon ein paar Ideen.
Ragnarok
Post subject:Posted: Apr 19, 2010 - 12:50 PM
Jinxed
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[quote:bc9a05170a="Rommaster"]
Hätte da schon ein paar Ideen.
Würde echt gern mitmachen, aber hab absolut keine Ahnung wobei ich helfen könnte.
Aber wenn es klappen würde, wäre das echt genial.
_________________
mateyo
Post subject:Posted: Apr 19, 2010 - 06:08 PM
Retromeister
Joined: Jul 16, 2008
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find das projekt sehr interessant, nur hab ich einfach nicht genug zeit aktiv das projekt zu supporten, obwohl mich die entwicklung von qt/c# reizen würde. Da ich auf der Arbeit schon den ganzen Tag ähnliches machen darf, werd ich das Projekt nur mal passiv unterstützen, und mich auf dem Blog registrieren und ein paar "hurrays" posten.
blackerking
Post subject:Posted: Apr 20, 2010 - 09:22 PM
Bescheißermeister
Joined: Sep 05, 2006
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Wie siehts eigentlich mit dem Copyright aus? Es gab ein ähnliches Fanprojekt was allerdings dann von Nintendo eingestampft wurde!