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MasterPhWOffline
Titel: Remakes_VMs: Doomsday v1.9.0 Beta 6.0  BeitragVerfasst am: 25.02.2009, 23:06 Uhr
News Scout


Anmeldungsdatum: 06. Jul 2004
Beiträge: 1.919

Wohnort: W-Live
Status: Offline

Der Doom, Hexen und Heretic Source-Port Doomsday Engine ist aktualisiert worden.

Wer Lust bekommen hat, Doomsday einmal auszuprobieren, kann sich z.B. die Shareware Version von Doom und anderen ID Spielen auf Q-Marines DOOM WADs Dat Projekt Seite herunterladen.



A new version of the Doom, Heretic and Hexen source port Doomsday Engine has been released.

You can find some shareware versions of Doom and other ID games at Q-Marines DOOM WADs Dat project page.

Zitat:
Version 1.9.0-beta6 of the Doomsday Engine has been released. Enjoy the beta-testing!

Don´t forget to read the release notes. There are some important known problems, such as multiplayer games which are not working properly.

Release notes and change log:
http://dengine.net/dew/index.php?title=Version_1.9.0-beta6

These are the release notes for version 1.9.0-beta6 of the Doomsday Engine. Beta 6 represents almost two years´ worth of work toward the 1.9 series. A lot has changed under the hood, and there are quite a few visible changes as well. However, our work is still ongoing, so this release unfortunately has some known issues. The biggest is perhaps multiplayer games, which are not working in this release. The next beta is planned to address network game issues only.

Some highlights:
Redesigned, more powerful control bindings subsystem. Axis controls can be bound to player controls in the same way as keys. There is a stack of binding contexts that allows using the same key/control for multiple things depending on the game and UI state (see listbcontexts:ccmd).
UI graphics tune-up. A new "busy" mode was added, replacing the old startup screen and progress bars. In the games, fonts are sharpened with HQ2x scaling.
OpenGL rendering plugin integrated into the engine, and support for Direct3D dropped. This eases future development of the renderer significantly.
BSP and gl node builder plugin integrated into the engine. Existing BSP and gl node data present in maps is now ignored, we opt to always build our own.
New Materials system.

Developer blog:
http://dengine.net/blog/

Wiki:
http://dew.dengine.net/


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retroKOffline
Titel: RE: Remakes_VMs: Doomsday v1.9.0 Beta 6.0  BeitragVerfasst am: 26.02.2009, 11:40 Uhr
Site Admin


Anmeldungsdatum: 04. Jul 2004
Beiträge: 12.008

Wohnort: Frankfurt a.M.
Status: Offline
Coole Sache, hab schon garnicht mehr an ein neues Release geglaubt Smile

_________________
Alderaan shot first! 
 
 
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logan.adventureOffline
Titel: RE: Remakes_VMs: Doomsday v1.9.0 Beta 6.0  BeitragVerfasst am: 26.02.2009, 12:45 Uhr
Retrokenner


Anmeldungsdatum: 04. Mai 2007
Beiträge: 112


Status: Offline
Schön das es mal wieder ein Update gibt.
Nur wie bekommt man das unter Linux zum laufen? Den Sourcecode hab ich nach Anleitung mit cmake und make kompiliert.
Hat jemand einen Tipp wie man das jetzt startet?
 
 
 
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RBMKOffline
Titel: RE: Remakes_VMs: Doomsday v1.9.0 Beta 6.0  BeitragVerfasst am: 26.02.2009, 23:01 Uhr
Retrokenner


Anmeldungsdatum: 22. Jun 2005
Beiträge: 183


Status: Offline
Bei den Quellen ist doch auch ein Ordner namens snowberry. Das ist ein Frontend Das Frontend benötigt python-wxgtk2.8 (vllt. reicht auch 2.6 oder 2.4, genaueres müsste in der readme stehen). Das Frontend startest du mit 'python snowberry.py'

Oder du startest direkt mit einem Befehl z.B. doomsday -game jdoom -file /pfad/zu/deiner/doom.wad
 
 
 
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