Enabled “Minimize when focus is lost” option caused crash in some situations.
64-bit FPU mode always changed back to 80-bit if config file was loaded.
80-bit native FPU mode FREM and FMOD returned wrong results.
RTG statefile restore didn’t restore screen state completely.
Other bugs fixed:
“Minimize when focus is lost” incorrectly activated when switching modes in some situations.
“Minimize when focus is lost” minimized main emulation window when GUI was open and main window lost focus.
If CPU panel FPU mode select menu was active and then some other panel was opened: JIT was switched off.
CD audio play from real/virtual CD (not from directly mounted image file) didn’t restart correctly if audio settings changed.
Only some emulated SCSI controllers flashed CD led when emulating a CD drive.
input.keyboard_type was always read as Amiga keyboard. If PC layout was set as default, keyboard layout was read incorrectly from config file.
Amiga reset during active RTG rendering in RTG Multithread mode could have caused a crash.
RTG Multithread mode display refreshing was unreliable in 8-bit modes when palette changed.
Finally fixed corrupted drag and drop graphics in Harddrives and Disk Swapper panel.
When inserting previously connected USB input device, previous device type (Gamepad, CD32 pad etc) and autofire mode (if any) was not restored.
Clipboard sharing could have attempted to transfer data to Amiga side after program had taken over the system, possibly overwriting memory.
New features:
Environmental variables (%variable%) in paths are not anymore resolved immediately when config is loaded but only when needed without modifying original path, preserving original path if config file is saved again.
Added full statefile absolute/relative path support. Loading statefile will restore correct paths even if absolute/relative path mode was changed after saving the statefile.
D3D9 and D3D11 VSync mode (both lagless and standard) 100/120Hz support with optional black frame insertion.
68060 FPU was not disabled after soft reset if 68060 was configured without emulated 68060 accelerator board, causing reset loop.
Welche Programme noch nicht laufen, weiß ich leider nicht mehr. Bei einer neuen WinUAE-Version mache ich es immer so: Ich erstelle ein Backup der winuae.exe, installiere die neue Version und starte ADN. Und seit 3.4.0 stürzt es immer genau an der oben beschriebenen Stelle ab. Es ist übrigens nicht Windows, das mich darüber informiert ("Keine Rückmeldung ..."), sondern der Emulator selbst ("Crash detected. MiniDump saved as ...").
Tja.
Retro-Nerd
Titel:Verfasst am: 28.07.2018, 03:40 Uhr
Retrokenner
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Die Demo läuft einwandfrei bei mir durch, mit der aktuellsten WinUAE Version. Windows 10, 1607, 64bit.
Hört sich dann eher nach einem PC Host Problem an. Du bist ja immer noch mit XP unterwegs, so wie ich das in Erinnerung habe.
Ich installiere WinUAE nie. Lade immer das neueste Archiv und entpacke die neue Version in den alten Ordner. Nutze dabei aber auch immer den "portable mode" (im Path Tab zu finden), damit eine WinUAE.ini erstellt wird. Die kann man im Notfall auch mal löschen und neu erstellen lassen. Besser als der Registry Murks.
Juttar
Titel:Verfasst am: 28.07.2018, 13:59 Uhr
Retromeister
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[quote:e770694be0="Retro-Nerd"]Die Demo läuft einwandfrei bei mir durch, mit der aktuellsten WinUAE Version. Windows 10, 1607, 64bit.
Danke für die Information! Mein Windows-10-Rechner ist für mich leider keine Option; der hängt an meinem LCD-Fernseher. Und 2-D-Grafik auf einem flachen Bildschirm finde ich ... nicht so schön.
Ich werde es aber bei jeder weiteren WinUAE-Version weiter versuchen; das dauert ja nur eine Minute.