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MasterPhWOffline
Post subject: GLideN64 Public Release 1.1  PostPosted: May 08, 2015 - 11:17 PM
News Scout


Joined: Jul 06, 2004
Posts: 1.919

Location: W-Live
Status: Offline

Eine neue Version des noch relativ frischen Grafik Plug-in GLideN64 für Nintendo 64 Emulatoren wurde veröffentlicht.


A update of the new graphics plugin GLideN64 for Nintendo 64 emulators has been released.

Quote:
Hello,

Active testing of the first Public Release revealed many new issues in plugin´s work. Since I´m busy with Android porting, I can´t spend my time on issues with emulation. However, several found issues related to general work of the plugin. Few scenarios of plugin´s crash during emulation reported too. So, I took a break in Android development and corrected most nasty bugs:
  • Fixed Texture pack path not saved correctly #456
  • Enabled translations for About dialog, #494
  • Fixed anisotropic filtering, #505
  • Fixed Anti-aliasing compatibility with frame buffer emulation, #244
  • Fixed crash in Glover, #474
  • Fixed crash in Snowboard Kids, #477
  • Fixed texture issue in Banjo Tooie, #499
  • Fixed text corruption in Mupen64Plus

New sources included into distributive along with binaries for Windows and Ubuntu. Download from GitHub. The current version of sources are compatible with GL ES 3 and GL ES 3.1. Porting to GL ES 2.0 will start soon. GL ES 3.1 version has almost all features of PC build, except for texture library support. Below is screen shot from development alpha of Mepen64Plus AE integrated with GLideN64 running on NVidia Shield tablet with frame buffer emulation of.


Related links:
[ N64 Emus ][ N64 Infos ][ N64 Plug-Ins ]

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adventureFANOffline
Post subject: GLideN64 Public Release 1.1  PostPosted: May 09, 2015 - 10:03 AM
Retromeister


Joined: Jul 14, 2004
Posts: 973


Status: Offline
Ist das Teil kompatibler mit Mupen64Plus oder mit Project64 2.2?

Und läuft mittlerweile auch Indiana Jones und der Turm von Babel?

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KuschelmonsterOffline
Post subject: GLideN64 Public Release 1.1  PostPosted: May 11, 2015 - 07:12 PM
Retrohling


Joined: Jun 12, 2012
Posts: 6


Status: Offline
Ist ist auf Muoen64plus und Project 64 kompatibel.
 
 
 
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JuttarOffline
Post subject:   PostPosted: May 11, 2015 - 08:10 PM
Retromeister


Joined: Oct 04, 2009
Posts: 1.048


Status: Offline
Bei mir funktioniert es mit beiden Emulatoren nicht. Aber wahrscheinlich ist mein Betriebssystem zu alt (XP) oder meine Grafikkarte (feiert diesen Sommer ihren zehnten Geburtstag) - oder beides.
Ich konnte allerdings nirgendwo die Hardware-Voraussetzungen von diesem Plug-in finden.

Confused
 
 
 
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adventureFANOffline
Post subject:   PostPosted: May 11, 2015 - 08:56 PM
Retromeister


Joined: Jul 14, 2004
Posts: 973


Status: Offline
Habs mit Project64 2.2 am laufen und mit der neusten Version des HD Texture Packs von Djipi sieht Ocarina of Time echt toll aus =]

Nur irgendwie bekomme ich die alten Texture Packs nicht ans laufen.
Also z.B. Zelda MM Cell Pack von 2011 =/

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Predator82Offline
Post subject:   PostPosted: May 12, 2015 - 08:25 AM
Retromeister


Joined: Apr 14, 2007
Posts: 1.764

Location: Aephausen
Status: Offline
OpenGL 3.3 sollte es schon sein

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Predator82Offline
Post subject:   PostPosted: May 29, 2015 - 10:48 AM
Retromeister


Joined: Apr 14, 2007
Posts: 1.764

Location: Aephausen
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MasterPhWOffline
Post subject:   PostPosted: May 29, 2015 - 09:04 PM
News Scout


Joined: Jul 06, 2004
Posts: 1.919

Location: W-Live
Status: Offline
Er hat einen entscheidenden Fehler gemacht: ein Support suchendes Projekt sollte immer ein paar gute Perks anbieten. Hier gibt es allerdings nur $30 und $500 Dollar Perks und Thank you.
Somit ist die Motivation für viele zu gering. Noch dazu, da es ein flexibles Projekt ist, also er bekommt das Geld so oder so, auch wenn er quasi nix machen würde.
Würde er nie machen, aber auch das könnte einige abschrecken.
Wünsche ihn aber das beste, ist DER (leider noch dazu einzig aktive) Grafik Guru der N64 Emulation.

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Predator82Offline
Post subject:   PostPosted: Jun 03, 2015 - 05:36 PM
Retromeister


Joined: Apr 14, 2007
Posts: 1.764

Location: Aephausen
Status: Offline
The situation is simple and I already expleined it several times:
2K USD means 1 month of my full-time work.
- <100% means no FX, just bugfixes. So, currently campaign collected for circa two weeks of bugfixes.
- 100% means FX implementation. If funds will remain, it will go on bugfixes.
->100% means FX implementation and all extra money go on further development/bugfixes.

Wer nicht hilft, braucht später auch nicht jammern, gelle Very Happy

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JuttarOffline
Post subject:   PostPosted: Aug 10, 2017 - 01:00 PM
Retromeister


Joined: Oct 04, 2009
Posts: 1.048


Status: Offline
[quote:c809147c49="Juttar"]Bei mir funktioniert es mit beiden Emulatoren nicht.
Kleines Update nach über zwei Jahren: Mit der aktuellen Version von Project64 läuft bei mir GLide plötzlich unerwarteter Weise. Dabei habe ich nur OpenGL 2.1 ... Rolling Eyes

edit: Oder auch nicht. Hab' GLide64 mit GLideN64 verwechselt. Sad
 
 
 
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