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creaothceann
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Titel: SNES: SSNES 0.5.1
Verfasst am: 05.06.2011, 09:39 Uhr
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Emu Author
Anmeldungsdatum: 23. Jun 2005
Beiträge: 199
Status: Offline
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SSNES ist ein einfaches Frontend für die libsnes Bibliothek. libsnes bildet den Kern des SNES Emulators bsnes.
SSNES is a simple frontend for the libsnes library. libsnes is the emulator core of bSNES, the most accurate SNES emulator to date, in library form.
Zitat: Fixes since RC1:
- When SDL fails to set GL vsync, attempt to use native calls to fix.
- rubyPixelSize et. al. removed. Texture coordinates are now consistent (top-left origin) across shader passes, so there is no need for it
- Improve performance when SNES resolution changes. Avoids memory allocation.
- Slight cleanup in shader compilation; it errors out during compilation and not in link phase.
Updates since 0.5:
- Fix crash in SDL driver when font is being rendered, and no font was selected.
- External audio driver can override sample rate.
- Add fast-forward "hold" mode as an addition to the current "toggle" mode.
- Use SDL joypad driver in GUI for Win32 to make button mapping more consistent for odd drivers.
- Fix color mapping for bSNES CPU filters from RGBA to ARGB.
- Fix some non-compliances with the ISO C99 standard.
- Fix case where some joypad buttons would "mysteriously" be bound to certain actions.
- Greatly update Cg shader implementation. Its implementation is now on equal ground with XML shaders.
- Add lookup-textures to XML shader and Cg shader implementations. Allows i.e. backgrounds.
- Add access for shaders to access the results of previous passes. This allows an "additive" processing model rather than "serial" only.
- Add possibility for shaders to peek into game state (RAM values) and act on these for dynamic effects.
GUI:
- Update GUI to latest Phoenix version.
- "Default" in input settings for GUI now also show the actual defaults.
- Shader and font settings now have their own sub-windows to conserve screen space.
Win32 binaries:
https://github.com/downloads/Themaister/SSNES/ssnes-win32-0.5.1.zip
https://github.com/downloads/Themaister/SSNES/ssnes-win32-0.5.1-cg.zip (Cg build)
A build of bsnes v79 (performance core) is included.
Source:
https://github.com/Themaister/SSNES/tree/v0.5.1
Related links:
[ SNES Emus ][ SNES Infos ][ Nintendo Infos ]
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Morku
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Titel:
Verfasst am: 05.06.2011, 15:14 Uhr
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Banned
Anmeldungsdatum: 11. Jun 2009
Beiträge: 149
Wohnort: Halle
Status: Offline
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Zitat: SSNES ist ein einfaches Frontend für die libsnes Bibliothek.
Mag mir jemand erklären, was das bedeutet und was ich damit anstellen kann? |
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creaothceann
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Titel:
Verfasst am: 05.06.2011, 20:47 Uhr
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Emu Author
Anmeldungsdatum: 23. Jun 2005
Beiträge: 199
Status: Offline
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[quote:c81b27e1be="Morku"] Zitat: SSNES ist ein einfaches Frontend für die libsnes Bibliothek.
Mag mir jemand erklären, was das bedeutet und was ich damit anstellen kann?
byuu hat den Kern seines Emulators bsnes in eine DLL (libsnes) gepackt und die Programmierschnittstelle veröffentlicht. bsnes.exe ist damit die verbleibende "Hülle", die libsnes einbindet und sich um Eingabe und Ausgabe kümmert. Sie kann durch ein anderes Programm ersetzt werden - und genau das ist SSNES.
ssnes.exe ist ein Kommandozeilenprogramm, das seine Einstellungen aus einer Konfigurationsdatei bezieht. ssnes-phoenix.exe ist ein grafischer Programmstarter für Mausbenutzer, der die Einstellungsdatei verwaltet und ssnes.exe startet. |
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