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MasterPhWOffline
Post subject: GBA: VBA 1.72 mit Kega Fusion plugin system  PostPosted: Aug 16, 2005 - 03:28 PM
News Scout


Joined: Jul 06, 2004
Posts: 1.919

Location: W-Live
Status: Offline

Da sich ja beim offiziellen VisualBoyAdvance schon lange nichts mehr getan hat, sind schon etliche,
durch hilfreichen und intelligente Features erweiterte Versionen von Dritten released wurden.
Eine dieser Versionen ist VBA Smooth, welches jetzt in der Version 5 erscheinen ist!
Probiert es aus, es ist mein persönlicher Fav!
Einige der Änderungen gegenüber der offiziellen 1.72 und Smooth V5 sind im erweiterten Text.
Download hier!


The official VisualBoyAdvance seems to be dead for long time ago and that´s the reason for a lot great coder to enhance the existing source with a lot great new features.
One of these third party releases is VBA Smooth, which was released now in its 5th Version!
It´s great, just give it a try!
Changes between 1.72 and smooth V5 in the enhanced text.
Download here!


Quote:
- using "Automatic frame skipping" option instead of making a new one.
- move frame control code inside "systemDrawScreen" function intead "IDisplay::render".
- adjust frame skipping every 10 frames instead every 60 frames
- change the format of cheat list file to VBA 1.8 format
- when select DirectDraw render method, force desktop to switch to 16-bit color depth
- remove GDI, OpenGL display driver
- add Kega Funsion filter plugin system
- restore "synchronize" option´s behavor
- rewrite part of Direct3DDiplay class rendering code
- rewrite plugin system to support hq3x, hq4x, lq3x, lq4x, Scale3x, Scale4x filter plugin
- change frame adjust code, to stable FPS
- output notify message on screen when "auto skip frame" on/off




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JezzeOffline
Post subject:   PostPosted: Aug 18, 2005 - 07:02 PM
Banned Team Member


Joined: Oct 30, 2004
Posts: 5.751


Status: Offline
Das Filter Plugin System ist kein schlechtes Feature, allerdings versteh ich nicht warum dieser Mod auf der Version 1.7.2 aufbaut und nicht auf dem aktuellen CVS Source.

Einen anderen Mod den ich persönlich weiter empfehlen würde, ist dieser hier. Er basiert auf dem etwa 7 Wochen alten CVS Source und beinhaltet noch einige weiter Änderungen eines gewissen Kode.

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