Willkommen bei AEP Emulation Page - Emulation News

Hauptmenü
· Home / News
· News Kategorien
· News Archiv

· Mein Account
· Suche
· Forum (neu)
· Forum
· Weblinks
· Spiele Reviews
· Übersetzungen
· Impressum
· Datenschutz

Downloads
 


Forum
Mitglieder Online
Keine Mitglieder online.

You are an anonymous user. You can register for free by clicking here
Benutzername
Kennwort
 Angemeldet bleiben

Infos
· Museum
· Infocenter
· Das AEP Team
· Member Liste
· Top 25 Liste
· Glossar
· FAQ

Review of the moment

Sprache
Sprache auswählen:

DeutschEnglisch

News-Export
Holt Euch unsere News auf Eure Seite:
· RSS Newsfeed How-to
· RSS News-syndication Deutsch
· News-Banner (JPG)

Friends
· Emu-France
· progetto-SNAPS
· EmuBit.pl
· PDRoms


Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen  
Vorheriges Thema anzeigen Druckerfreundliche Version Einloggen, um private Nachrichten zu lesen Nächstes Thema anzeigen
Autor Nachricht
Q-MarineOffline
Titel: DSEmu v0.0.2d  BeitragVerfasst am: 25.03.2005, 16:03 Uhr
AEP Team Member


Anmeldungsdatum: 04. Jul 2004
Beiträge: 5.914


Status: Offline

Wieder ein Update für den NintendoDS/Gameboy Advance-Emulator DSEmu.
Das Change-Log findet ihr im erweiterten Text.


The NintendoDS/Gameboy Advance-Emulator DSEmu has been updated again.


Friday, 25th March 2005

I said I´d keep looking at the core, and I did. I ended up finding the major error relating to the jump-to-0 bug. I suspected that it was to do with the stack getting corrupted somehow, and with some good debugging help from various sources, I tracked it down to the stack pointer getting changed. It turns out that Thumb ADDSP-imm has a reciprocal mode, SUBSP-imm, encoded by the same first byte. Fix that, and suddenly nothing jumps to 0 anymore. Mind you, it´s still the case that nothing works.

Elsewhere, I´ve noticed that when the emulator is put into animated scanline mode, the output screen starts flashing like a madman. It´s because the MMX word-flip operation to turn the colours the right way up gets applied every scanline, to the same buffer as its previous output. After adding yet another output buffer, the screen no longer flashes in a psychedelic manner.


_________________
 
 
 
 Benutzer-Profile anzeigen Website dieses Benutzers besuchen  
Antworten mit Zitat Nach oben
Beiträge vom vorherigen Thema anzeigen:     
Gehe zu:  
Alle Zeiten sind GMT + 1 Stunde
Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen  
Vorheriges Thema anzeigen Druckerfreundliche Version Einloggen, um private Nachrichten zu lesen Nächstes Thema anzeigen
PNphpBB2 © 
AEP Emulation Page 1998 - 2024