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MasterPhWOffline
Post subject: Wii: Cemu – WiiU emulator  PostPosted: Oct 13, 2015 - 07:36 PM
News Scout


Joined: Jul 06, 2004
Posts: 1.919

Location: W-Live
Status: Offline

Mit Cemu wurde heute der erste funktionelle Nintendo WiiU Emulator veröffentlicht. Mit funktionell ist der kommerzielle Spiele Support gemeint, wenn natürlich auch noch ohne Sound, fehleranfällig und sehr langsam.


Today the release of Cemu marks the day, the first working Nintendo WiiU Emulator appeared. Read more for additional infos and the download link.

Quote:
I present to you Cemu. World's first Wii U emulator capable of running and rendering commercial games![B]Quick facts:[/B] [LIST]
  • Can run encrypted Wii U images (WUD) and RPX/RPL files
  • Internal resolution is 1920x1080 (if supported by game)
  • For controller input see here
  • Contains basically no optimizations. Expect slow framerates and long load times.
  • Windows x64 only (other platforms may be supported later)
  • Requires OpenGL 3.3
  • Tested on NVIDIA: Runs fine on most recent driver
  • Tested on Intel: Garbled output but runs if OpenGL version is supported
  • Untested on AMD
  • [/LIST] [B] Download:[/B] Version 1.0.0 (Win x64) [B]FAQ:[/B] [I]Can the controller be configured?[/I] Not yet, it's locked to using the GamePad via keyboard. Proper controller support will come in a future release.[I]Can I run extracted games?[/I] No, when launching a Wii U executable directly (.rpx) no external files are supported. If you want to run a game, it needs to be in raw dump format (WUD or ISO).[I]Is there supposed to be sound?[/I] No, audio is not yet supported.[I]What's next?[/I] The current plan is to release new updates at least every two weeks. A more detailed roadmap is in the works.
    Quote:
     


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krysmopompasOffline
Post subject: RE: WIP: Cemu – WiiU emulator  PostPosted: Oct 13, 2015 - 07:51 PM
Retrogott


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Posts: 2.094


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Aus dem Nichts, nicht schlecht Smile

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TormentorOffline
Post subject: RE: WIP: Cemu – WiiU emulator  PostPosted: Oct 14, 2015 - 09:37 PM
Darth Vaddi


Joined: Oct 20, 2006
Posts: 1.309


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Hat es schon wer getestet, habe gerade keine ISOS da zum testen ^^.

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MasterPhWOffline
Post subject: RE: WIP: Cemu – WiiU emulator  PostPosted: Oct 14, 2015 - 10:18 PM
News Scout


Joined: Jul 06, 2004
Posts: 1.919

Location: W-Live
Status: Offline
Ist ja das Problem: der Emu ist eigentlich bisher nur testbar, wenn man Games hat, aber es gibt noch keine offizielle Methode, seine eigenen Games zu rippen.
Somit ist man auf Szene Releases angewiesen und ich lade mir doch bestimmt nix runter, was ich eh im Schrank stehen habe.
Somit, nope, selbst noch nicht getestet, in gbatemp wird das aber schon fleißig getan.
Und nebenher noch nach einen Open Source Release gefragt (oder gedrängt), obwohl 95% der Leute eh nix mit anfangen könnten.

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TormentorOffline
Post subject: RE: WIP: Cemu – WiiU emulator  PostPosted: Oct 14, 2015 - 11:08 PM
Darth Vaddi


Joined: Oct 20, 2006
Posts: 1.309


Status: Offline
Mal abgesehen davon, ist das einzigste was mich Interessieren würde der Super Mario Maker, aber ich denke mal das wird eh noch mindestens ein halbes bis Jahr dauern bis das ding gescheit läuft vom Speed her, wenn ich es mal mit der Entwickelung von Dolphine oder PSX2 vergleiche und bis dahin dürfte das kleine Problemchen gelöst sein :p.

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krysmopompasOffline
Post subject: Re: RE: WIP: Cemu – WiiU emulator  PostPosted: Oct 15, 2015 - 08:46 PM
Retrogott


Joined: Jun 19, 2008
Posts: 2.094


Status: Offline
[quote:4c380519c3="MasterPhW"]Ist ja das Problem: der Emu ist eigentlich bisher nur testbar, wenn man Games hat, aber es gibt noch keine offizielle Methode, seine eigenen Games zu rippen.
Geht schon, aber wohl nicht alle Spiele (z.B. Splatoon)
http://gbatemp.net/threads/the-definitive-guide-to-wii-u-hacking.396828/

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