Willkommen bei AEP Emulation Page - Emulation News

Hauptmenü
· Home / News
· News Kategorien
· News Archiv

· Mein Account
· Suche
· Forum (neu)
· Forum
· Weblinks
· Spiele Reviews
· Übersetzungen
· Impressum
· Datenschutz

Downloads
 


Forum
Mitglieder Online
Keine Mitglieder online.

You are an anonymous user. You can register for free by clicking here
Benutzername
Kennwort
 Logininfo speichern

Infos
· Museum
· Infocenter
· Das AEP Team
· Member Liste
· Top 25 Liste
· Glossar
· FAQ

Review of the moment

Sprache
Sprache auswählen:

DeutschEnglisch

News-Export
Holt Euch unsere News auf Eure Seite:
· RSS Newsfeed How-to
· RSS News-syndication Deutsch
· News-Banner (JPG)

Friends
· Emu-France
· progetto-SNAPS
· EmuBit.pl
· PDRoms


Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen  
Vorheriges Thema anzeigen Druckerfreundliche Version Einloggen, um private Nachrichten zu lesen Nächstes Thema anzeigen
Autor Nachricht
MasterPhWOffline
Titel: AEON v0.55  BeitragVerfasst am: 18.01.2010, 11:04 Uhr
News Scout


Anmeldungsdatum: 06. Jul 2004
Beiträge: 1.919

Wohnort: W-Live
Status: Offline

AEON ist ein DOS Emulator für Windows XP SP3/Vista/7.


AEON is a DOS emulator for Windows XP SP3/Vista/7. Thanks to Emu-France for the news.

Zitat:

Finally time for a new build! I’ve made a pretty good amount of progress. Most of the floating-point instructions are working, and I’ve implemented some of the actual protection mechanisms in protected mode, along with paging. Most of the 32-bit DOS extenders I’ve tried work at least somewhat now, with one notable exception being Borland’s DPMI.000 extender (which, in my humble opinion, is the most evil piece of code ever written). Some of the more advanced 32-bit games don’t work yet either, though some do (Daggerfall, for example, if you’re willing to jump through a few hoops). Here’s the change list:
Implemented about 90% of x87 floating point unit
Partially implemented CPU protection levels
Added support for paging
Fixed a few DOS memory allocation bugs
Minor Sound Blaster fixes
Fixed some protected mode instruction bugs
Added keystroke to release captured input (CTRL+F12)
Implemented a few more missing instructions
Better support for TSR’s
In order to support paging, I had to change a lot of code – unfortunately, Aeon may run a little slower as a result, though I haven’t noticed any change on my test system. Also, it’s possible that I’ve broken compatibility with something that used to work. Again, I haven’t seen anything in my regression tests, but my tests don’t include running every game in the world…


Related links:
[ PC Emus / Virtual Machines ][ MAC Emus ]

_________________
Willst du mehr von, über oder mit mir lesen, besuche mich auf


 
 
 
 Benutzer-Profile anzeigen Website dieses Benutzers besuchen  
Antworten mit Zitat Nach oben
Beiträge vom vorherigen Thema anzeigen:     
Gehe zu:  
Alle Zeiten sind GMT + 1 Stunde
Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen  
Vorheriges Thema anzeigen Druckerfreundliche Version Einloggen, um private Nachrichten zu lesen Nächstes Thema anzeigen
PNphpBB2 © 
AEP Emulation Page 1998 - 2024