Willkommen bei AEP Emulation Page - Emulation News

Hauptmenü
· Home / News
· News Kategorien
· News Archiv

· Mein Account
· Suche
· Forum (neu)
· Forum
· Weblinks
· Spiele Reviews
· Übersetzungen
· Impressum
· Datenschutz

Downloads
 


Forum
Mitglieder Online
Keine Mitglieder online.

You are an anonymous user. You can register for free by clicking here
Benutzername
Kennwort
 Angemeldet bleiben

Infos
· Museum
· Infocenter
· Das AEP Team
· Member Liste
· Top 25 Liste
· Glossar
· FAQ

Review of the moment

Sprache
Sprache auswählen:

DeutschEnglisch

News-Export
Holt Euch unsere News auf Eure Seite:
· RSS Newsfeed How-to
· RSS News-syndication Deutsch
· News-Banner (JPG)

Friends
· Emu-France
· progetto-SNAPS
· EmuBit.pl
· PDRoms


Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen  
Vorheriges Thema anzeigen Druckerfreundliche Version Einloggen, um private Nachrichten zu lesen Nächstes Thema anzeigen
Autor Nachricht
Q-MarineOffline
Titel: WinUAE v4.1.0 Beta 8  BeitragVerfasst am: 20.10.2018, 20:38 Uhr
AEP Team Member


Anmeldungsdatum: 04. Jul 2004
Beiträge: 5.914


Status: Offline


Eine neue Betaversion des Amiga Emulators WinUAE wurde zum Testen freigegeben.


A new betaversion of the Amiga emulator WinUAE is available for testing.

Zitat:
http://www.winuae.net/files/b/winuae_4100b8.7z
http://www.winuae.net/files/b/winuae64_4100b8.7z

Beta 8:

- Another undocumented AGA 32 (only if FMODE bit 3 is set) and 64 pixel wide sprite feature emulated: when writing to SPRxDATx, first 16 pixels of sprite equals previous data in chip bus. Remaining 16 pixel "parts" contain written data duplicated. Unless SPRxDATx write is immediately after bitplane DMA fetch, then first 32 pixels of sprite gets replaced with previously fetched bitplane data, last 32 pixels are duplicated SPRxDATx written value. If normal 32 pixel wide mode (FMODE bit 2 set): both first and last 16 pixels contain written data.
- Subpixel mode didn't always flush all buffered pixels at the end of scanline.
- When DIWSTRT or DIWSTOP is accessed neither old or new value can match comparisons during the access cycle. (Fixes Bograts and Penguins small graphics glitch in top left corner)
- Very large directory filesystem harddrives (>3T or so) returned halved disk used and free values.
- 68030 MMU data fault handling update: SSW register FC mode bits must be used for data access retry cycle. Exception handler may have modified it. (So far only one program does it, Memwatch debugging tool for Atari ST and later models..)
- In some situations 68030 MMU access fault size stored to stack frame was byte even when actual fault size was word or long size.
- 68030 MMU mode FPU FRESTORE didn't handle possible access fault retries when reading stack frame.
- Above MMU updates break Amix boot, this gets fixed in next beta because I couldn't find the problem quickly enough and there must be better test cases than Amix..


Related links:
[ Amiga Emulatoren ]

_________________
 
 
 
 Benutzer-Profile anzeigen Website dieses Benutzers besuchen  
Antworten mit Zitat Nach oben
Beiträge vom vorherigen Thema anzeigen:     
Gehe zu:  
Alle Zeiten sind GMT + 1 Stunde
Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen  
Vorheriges Thema anzeigen Druckerfreundliche Version Einloggen, um private Nachrichten zu lesen Nächstes Thema anzeigen
PNphpBB2 © 
AEP Emulation Page 1998 - 2024