Willkommen bei AEP Emulation Page - Emulation News

Hauptmenü
· Home / News
· News Kategorien
· News Archiv

· Mein Account
· Suche
· Forum (neu)
· Forum
· Weblinks
· Spiele Reviews
· Übersetzungen
· Impressum
· Datenschutz

Downloads
 


Forum
Mitglieder Online
>idrun 
Wir haben 339 Gäste und 1 Mitglied online

You are an anonymous user. You can register for free by clicking here
Benutzername
Kennwort
 Logininfo speichern

Infos
· Museum
· Infocenter
· Das AEP Team
· Member Liste
· Top 25 Liste
· Glossar
· FAQ

Review of the moment

Sprache
Sprache auswählen:

DeutschEnglisch

News-Export
Holt Euch unsere News auf Eure Seite:
· RSS Newsfeed How-to
· RSS News-syndication Deutsch
· News-Banner (JPG)

Friends
· Emu-France
· progetto-SNAPS
· EmuBit.pl
· PDRoms


Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen  
Vorheriges Thema anzeigen Druckerfreundliche Version Einloggen, um private Nachrichten zu lesen Nächstes Thema anzeigen
Autor Nachricht
fmsOffline
Titel: iNES-Android 3.8.7 Published  BeitragVerfasst am: 26.10.2013, 13:58 Uhr
Emu Author


Anmeldungsdatum: 10. Sep 2012
Beiträge: 520


Status: Offline
Marat Fayzullin hat seinen NES Emulator iNES-Android aktualisiert.

Zitat:
I have published iNES-Android 3.8.7, a new version of my Nintendo Entertainment System (NES) and Famicom emulator, to the Google Play:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fms.ines

Starting with this release, I am switching audio to the native OpenSLES API, to reduce latency and improve overall performance. The remaining Android 2.2 (Frodo) users, who do not have OpenSLES, will keep using the original Java-based audio. If you are having trouble with OpenSLES on a newer device, disable it by unchecking the "Native Audio" setting.

I have also tried fixing the bitmap allocation problem (the most common remaining cause of crashes) and added a new virtual joystick skin, for minimalists. See the complete list of changes below:

  • Now defaulting to OpenSLES native audio, for minimal latency.
  • Now recycling bitmaps to avoid Bitmap.nativeCreate() crashes.
  • Added new "contour" joystick shape (see "Virtual Joystick Shape" setting).
  • Added "Audio Rate" setting, for controlling sampling rate.
  • Added "Native Audio" setting, for disabling OpenSLES, if needed.
  • Fixed stutter during NetPlay connection process.
  • Fixed audio initialization always setting 100ms latency.
  • Fixed audio pause/resume when activity pauses or resumes.
  • Refactored audio control between Java and native code.


Related links:
[ NES Emus ][ NES Infos ]
 
 
 
 Benutzer-Profile anzeigen Website dieses Benutzers besuchen  
Antworten mit Zitat Nach oben
Beiträge vom vorherigen Thema anzeigen:     
Gehe zu:  
Alle Zeiten sind GMT + 1 Stunde
Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen  
Vorheriges Thema anzeigen Druckerfreundliche Version Einloggen, um private Nachrichten zu lesen Nächstes Thema anzeigen
PNphpBB2 © 
AEP Emulation Page 1998 - 2024