Willkommen bei AEP Emulation Page - Emulation News

Hauptmenü
· Home / News
· News Kategorien
· News Archiv

· Mein Account
· Suche
· Forum (neu)
· Forum
· Weblinks
· Spiele Reviews
· Übersetzungen
· Impressum
· Datenschutz

Downloads
 


Forum
Mitglieder Online
Keine Mitglieder online.

You are an anonymous user. You can register for free by clicking here
Benutzername
Kennwort
 Logininfo speichern

Infos
· Museum
· Infocenter
· Das AEP Team
· Member Liste
· Top 25 Liste
· Glossar
· FAQ

Review of the moment

Sprache
Sprache auswählen:

DeutschEnglisch

News-Export
Holt Euch unsere News auf Eure Seite:
· RSS Newsfeed How-to
· RSS News-syndication Deutsch
· News-Banner (JPG)

Friends
· Emu-France
· progetto-SNAPS
· EmuBit.pl
· PDRoms


Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen  
Vorheriges Thema anzeigen Druckerfreundliche Version Einloggen, um private Nachrichten zu lesen Nächstes Thema anzeigen
Autor Nachricht
step1978Offline
Titel: PSX: no$psx v1.3  BeitragVerfasst am: 29.01.2013, 00:06 Uhr
News Scout


Anmeldungsdatum: 25. Jun 2005
Beiträge: 4.562

Wohnort: Berlin
Status: Offline

no$psx ist ein neuer Playstation 1 Emulator für Windows von Martin Korth.



no$psx is a new Playstation 1 emulator for Windows from Martin Korth.

Zitat:




26 Jan 2013 no$psx v1.3





  • video: new rendering modes: 32bpp (mostly for MDECs), 8bpp (for old PCs), Auto





  • video: supports horizontal screen centering and left/right screen borders





  • video: matched PAL vertical centering to values used by "majority" of games





  • video: fixed lower-border rendering (always using xsiz instead xsiz_div16)





  • video: optional forced-automatic-centering (recommended for chaotic PAL games)





  • video: optional better-than-real rendering with quads instead of triangles





  • gpu: supports linestrips with uncommon end-codes (Wild Arms 2 uses 50005000h)





  • cdrom: supports .sub files (for libcrypt, and for .ccd's without index 0)





  • cdrom: supports .cdz files (and optionally deleting them after decompression)





  • cdrom: supports error on "standby" command (used by Nightmare Creatures 2)





  • cdrom: supports (de-)mute (avoid noise during modchip detect in Dino Crisis 1)





  • cdrom: seek+setloc goto sectors before target (not to target) (tomb raider 2)





  • cdrom: seek aborts reading (for Wild Arms 1 which lacks preceeding pause cmd)





  • cdrom: seek updates data for any following getloc (needed for Resident Evil 1)





  • cdrom: added getloc_l errors during seek (required for legacy of kain intro)





  • cdrom: added newly discovered cd xa adpcm-buffer-empty-flag (1F801800h.bit2)





  • cdrom: fixed subchannel-Q crc_16_ccitt byte-order (crc must be big-endian)





  • cdrom: odd stuff like setloc+read+setloc+read+pause+read+pause+read combos





  • vram-viewer: shows logged GPU command origins (CPU PC and DMA start/link)





  • vram-viewer: shows laser-arrow for GP0(E3h,E4h,E5h) commands draw area/offset





  • vram-viewer: allows tree-access after run (fill_3d_poly_tree_if_any_if_needed)





  • vram-viewer: prevents mishandled ESC-key in hex-gpu-command child window





  • debug: dynamic data/break-list allocation (no more limit on .sym datazones)





  • bios: added "patch_missing_cop0r13_14opcodes_k0_k1" variant (ridge racer)





  • help: added details on gpu-linestrip end-code and various new cdrom details





  • help: added "information" on Xe Multi System Emulator's CD Image File Format





  • help: added notes on chaotic screen centering values used by most PAL games





  • icon: psx button-style icon symbols, at 12x12,16x16,32x32,48x48 pix sizes





  • web: uploaded photos of the psx-xboo bios and parallel port upload circuit





  • web: added nonazi logo (we are no longer mass-murdering ourselves in germany)



  • Related links:
    [ Playstation Emus ][ Playstation Plug-Ins ]
     
     
     
     Benutzer-Profile anzeigen  
    Antworten mit Zitat Nach oben
    hellboy_666Offline
    Titel: PSX: no$psx v1.3  BeitragVerfasst am: 20.02.2013, 00:04 Uhr
    AEP Team Member


    Anmeldungsdatum: 25. Dez 2008
    Beiträge: 2.630

    Wohnort: Vorhof zur Hölle
    Status: Offline
    der läuft echt gut muss ich sagen u das auf recht schwacher hardware. Men at Work

    _________________
    Regeln für Forum, Chat,...
    No-intro Screenshot Reloaded
     
     
     
     Benutzer-Profile anzeigen Website dieses Benutzers besuchen  
    Antworten mit Zitat Nach oben
    adventureFANOffline
    Titel: PSX: no$psx v1.3  BeitragVerfasst am: 20.02.2013, 05:59 Uhr
    Retromeister


    Anmeldungsdatum: 14. Jul 2004
    Beiträge: 973


    Status: Offline
    Muss ich auch bald mal ausprobieren =]
    Kompabilität ist wahrscheinlich auch nicht sehr hoch.

    _________________
     
     
     
     Benutzer-Profile anzeigen Website dieses Benutzers besuchen  
    Antworten mit Zitat Nach oben
    Beiträge vom vorherigen Thema anzeigen:     
    Gehe zu:  
    Alle Zeiten sind GMT + 1 Stunde
    Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen  
    Vorheriges Thema anzeigen Druckerfreundliche Version Einloggen, um private Nachrichten zu lesen Nächstes Thema anzeigen
    PNphpBB2 © 
    AEP Emulation Page 1998 - 2024