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retroKOffline
Titel: 4DO v1.0.6.2 Alpha  BeitragVerfasst am: 06.09.2011, 15:12 Uhr
Site Admin


Anmeldungsdatum: 04. Jul 2004
Beiträge: 11.989

Wohnort: Frankfurt a.M.
Status: Offline

4DO / FourDO ist eine quelloffenes Frontend für den 3DO Emulator FreeDO.


4DO / FourDO is an open source frontend for the 3DO emulator FreeDO.

Zitat:
4DO 1.0.6.2 Alpha Released!
Posted on September 6, 2011 by Johnny
Features:
  • 4DO now hides the mouse cursor if it’s floating over the game area.
  • Support for more types of controllers/gamepads. I do not know if this also includes xbox 360 controllers.
  • Users can now select a different void area pattern (including none/blank/black). This means you can turn off the “bricks” on the sides of the screen. I do indeed pay attention to comments! I personally will be using “Metal” because I like to pretend that I’m manly.


Fixes:
  • If you configured your controller settings with a blank set of bindings, 4DO would fail to load it. This is now fixed, although I fixed it by changing how the file is saved.
    I’m quite certain that I will be able to hear cheers of joy throughout the day tomorrow as the various people of the world discover that they can now change the void area pattern to flat black (I’m thinking of you, Sedabi!).


A clarification on the added controller support: 4DO was previously looking for input devices that identified themselves as “joystick”. I found another controller of mine that wouldn’t register and discovered that it considered itself a “gamepad”. It was quite easy to resolve once I found this. However, I doubt that XBox 360 controllers fall into this category; they have an API of their own.

The updates will slow down for a while. I want to iron out problems with the video (DirectX) as well as solve the timing issues that some people have been reporting. Because none of my machines exhibit these problems, it’ll take a while to investigate.


Related links:
[ 3DO Emus ]

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AnnaWOffline
Titel:   BeitragVerfasst am: 08.09.2011, 11:02 Uhr
Retrokenner


Anmeldungsdatum: 12. Nov 2006
Beiträge: 388


Status: Offline
Ist das wirklich nur ein Frontend oder ist es ein Emulator mit einer eigenen grafischen Benutzeroberfläche basierend auf den FreeDO Quellcode?

Ich kann und möchte es nicht testen, mangels .NET Framework 4.
 
 
 
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JezzeOffline
Titel:   BeitragVerfasst am: 08.09.2011, 12:10 Uhr
Banned Team Member


Anmeldungsdatum: 30. Okt 2004
Beiträge: 5.751


Status: Offline
4DO ist kein Frontend im Sinne davon, dass die FreeDO Anwendung verlinkt wird. Allerdings bindet 4DO, den FreeDO Core als Library ein; an dem selbst wohl auch Änderungen vorgenommen wurden. (Link)

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AnnaWOffline
Titel:   BeitragVerfasst am: 08.09.2011, 12:24 Uhr
Retrokenner


Anmeldungsdatum: 12. Nov 2006
Beiträge: 388


Status: Offline
Das Ganze ist ein wenig verwirrend für mich.

Zumal ich Probleme mit d. Begriff " Open Source " habe, da d. FreeDO Core Lizenz einigen Einschränkungen unterliegt.
Ein Grund, warum die MAME/MESS Entwickler den Code nicht anfassen.
 
 
 
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retroKOffline
Titel:   BeitragVerfasst am: 08.09.2011, 13:20 Uhr
Site Admin


Anmeldungsdatum: 04. Jul 2004
Beiträge: 11.989

Wohnort: Frankfurt a.M.
Status: Offline
Ich nenn das jetzt ab sofort Weiterentwicklung von FreeDO, glaube das ist eindeutiger. Bei der Sache mit der Lizenz würde ich eine Reaktion der FreeDO Entwickler abwarten.

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