Willkommen bei AEP Emulation Page - Emulation News

Hauptmenü
· Home / News
· News Kategorien
· News Archiv

· Mein Account
· Suche
· Forum (neu)
· Forum
· Weblinks
· Spiele Reviews
· Übersetzungen
· Impressum
· Datenschutz

Downloads
 


Forum
Mitglieder Online
Keine Mitglieder online.

You are an anonymous user. You can register for free by clicking here
Benutzername
Kennwort
 Angemeldet bleiben

Infos
· Museum
· Infocenter
· Das AEP Team
· Member Liste
· Top 25 Liste
· Glossar
· FAQ

Review of the moment

Sprache
Sprache auswählen:

DeutschEnglisch

News-Export
Holt Euch unsere News auf Eure Seite:
· RSS Newsfeed How-to
· RSS News-syndication Deutsch
· News-Banner (JPG)

Friends
· Emu-France
· progetto-SNAPS
· EmuBit.pl
· PDRoms


Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen  
Vorheriges Thema anzeigen Druckerfreundliche Version Einloggen, um private Nachrichten zu lesen Nächstes Thema anzeigen
Autor Nachricht
creaothceannOffline
Titel: SNES: SSNES v0.7  BeitragVerfasst am: 15.08.2011, 15:27 Uhr
Emu Author


Anmeldungsdatum: 23. Jun 2005
Beiträge: 199


Status: Offline

Eine neue Version des Frontends SSNES für die libsnes Bibliothek wurde veröffentlicht. libsnes bildet den Kern des SNES Emulators bsnes.



A new version of the frontend SSNES for the libsnes library has been released. libsnes is the emulator core of bSNES, the most accurate SNES emulator to date, in library form.

Zitat:
  • Added -f/--fullscreen option. Allows straight-to-fullscreen without the video_fullscreen config.
  • Fixed some endianness issues in OSS driver.
  • Added DirectSound audio driver. It uses multithreading to avoid "ringing" effect when things undderun. Replaces SDL as the default audio driver in Windows. XAudio2 is still recommended to use, at least in Windows 7.
  • Added CoreAudio driver to OSX (thanks to kode54). Replaces OpenAL as the default API.
  • Added possibility to disable Aero compositor at will in Windows. Only useful in windowed mode if VSync is not working properly (tearing or stuttering), and might still not work. Use as a last resort if you really need to run windowed.
  • Fixed bug where external plugin video driver was deinitialized before input driver, creating crashes in certain scenarios.
  • Added possibility to record SNES video in hi-res, and also allows recording the video after CPU filtering if desired. These options are added to the GUI as well.
  • Fixed windowing behavior on tiled WM that attempt to resize the SDL window due to tiling behavior (thanks to Wisp for beta testing).
  • Updated audio DSP API to v3. Added an event pushing callback, which allows GUIs to run in same thread as SSNES (needed for some toolkits). (Check out Mudlords DSP pack for SSNES! )
  • Fixed race condition in Jack driver which caused spurious crashes.
  • Various bug fixes as usual.

Important note!
If you build libsnes yourself, do not use vanilla build of bsnes v080, as joypads will not work (input is never polled). Use v081 or C++98 port here.


Related links:
[ SNES Emus ][ SNES Infos ][ Nintendo Infos ]
 
 
 
 Benutzer-Profile anzeigen Website dieses Benutzers besuchen  
Antworten mit Zitat Nach oben
creaothceannOffline
Titel:   BeitragVerfasst am: 15.08.2011, 19:42 Uhr
Emu Author


Anmeldungsdatum: 23. Jun 2005
Beiträge: 199


Status: Offline
[quote:312b71bb27="Themaister"]FFmpeg enabled binaries
 
 
 
 Benutzer-Profile anzeigen Website dieses Benutzers besuchen  
Antworten mit Zitat Nach oben
Beiträge vom vorherigen Thema anzeigen:     
Gehe zu:  
Alle Zeiten sind GMT + 1 Stunde
Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen  
Vorheriges Thema anzeigen Druckerfreundliche Version Einloggen, um private Nachrichten zu lesen Nächstes Thema anzeigen
PNphpBB2 © 
AEP Emulation Page 1998 - 2024