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retroK
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Post subject: BigPEmu 1.17
Posted: Dec 02, 2024 - 10:20 AM
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Site Admin

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BigPEmu ist ein Atari Jaguar Emulator für Windows, Linux and iOS.
BigPEmu is an Atari Jaguar emulator for Windows, Linux and iOS.
Code:
- Added a script for Raiden touch control. Ship automatically travels to the touch point and auto-fires when held, with a 2-finger tap to trigger bombs.
- Added a script for Vid Grid touch control. Drag and drop!
- Added a script for Towers II touch control. (with an option to uncap the framerate) In-game menu cursor is touch-driven, 2-finger tap exits the menu.
- Added a script for Myst touch control. Hold to drag the cursor, tap to activate.
- Added some scripting functionality to allow setting custom read/write handlers for non-RAM/ROM memory regions.
- The iOS port now prompts the user to determine their battery/heat versus performance preference on first run. (since we can't just be energy-efficient without the iOS scheduler punishing us, and I'm not having any luck getting anyone to read the FAQ/user manual)
- The iOS port now has a separate "Connected Idle Time" setting, which defaults to 3.0 and is used instead of "Overlay Idle Time" when at least one external device is connected. (workaround for the same FAQ/user manual problem above)
- Added lots of random new scripting functionality.
- Fixed game thumbnails rendering at the incorrect scale in portrait mode.
Related links:
[ Atari Jaguar Emulatoren ][ Jaguar Infos ]
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_________________ Alderaan shot first!
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Juttar
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Post subject:
Posted: Jan 28, 2025 - 02:36 PM
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Retromeister

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Version 1.18 ist da!
Edit: Ich würde gern den Changelog anhängen, allerdings bekomme ich dann wieder einen "error in posting".  |
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retroK
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Post subject:
Posted: Jan 28, 2025 - 02:43 PM
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Site Admin

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Danke, hab ich übernommen.
Hm... das mit dem Changelog ist ein guter Hinweis. Da kann ich jetzt mal besser auf Fehlersuche gehen. |
_________________ Alderaan shot first!
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Juttar
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Post subject:
Posted: Jan 28, 2025 - 03:00 PM
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Retromeister

Joined: Oct 04, 2009
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Hatte den Schriftgrößen-Fred kommentiert = ging. Hatte dann diese News hier kommentiert = ging nicht. Hatte dann die Gopher64-News kommentiert (erst mit "test", dann editiert) = ging. Hatte dann wieder diese News mit "test" kommentiert = ging. Dann mit dem Changelog editiert (erst als Zitat, dann ohne Zitat) = ging nicht.
Im Changelog sehe ich jetzt auch nichts Besonderes: Viele Bindestriche, ein Backslash und ein paar Klammern. Seltsam. |
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Juttar
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Post subject:
Posted: Jan 28, 2025 - 03:02 PM
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Retromeister

Joined: Oct 04, 2009
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Noch ein Test:
/ - ( ) :
Edit: Gut, am Backslash oder am Minus scheint es nicht zu liegen. |
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Juttar
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Post subject:
Posted: Jan 28, 2025 - 03:06 PM
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Retromeister

Joined: Oct 04, 2009
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Oder liegt es vielleicht am Apostroph?
Quote: - New Steam integration! This includes support for game servers, friends/invites, rich presence, and more. At the time of this writing, Valve is still holding the actual Steam release up over some petty nonsense. (like supported categories and Patreon references)
- Added a script for Breakout 2000 touch control. The paddle is horizontally positioned to match the first active touch.
- Added an audio interpolation setting, along with a higher-quality bandlimited audio interpolator.
- Added an option to change the size of the state operation undo buffer.
- Exposed a few more network settings.
- Added options for PvP damage scaling and infinite shotgun ammo to the AvP MP script.
- Added another terrible secret.
- Fixed a bunch of problems in the socket implementation for non-Windows platforms. Special thanks to Luigi for spending the entire morning of December 4, 2024 helping me debug these problems and for offering some excellent tips on developing class consciousness. (hes a big fan of OOP)
- Various changes/optimizations in the network protocol.
- Fixed swipe velocity not being explicitly reset when entering the menu.
- Fixed a GUID conflict bug in the SDL2 input plugin. Thanks to Tartifless for the bug report.
- Fixed script input callbacks having the potential to break movie recording/playback.
Edit: Anscheinend liegt es wirklich daran. Ohne Apostroph scheint es tadellos zu funktionieren. Tut mir leid, dass ich diese News für meine Tests missbrauchen musste. Allerdings eine gute Gelegenheit, das neue Design in den Emulatoren-News zu loben: Das sieht echt schmuck aus! |
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retroK
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Post subject:
Posted: Jan 28, 2025 - 04:02 PM
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Site Admin

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Danke dir! Das hilft ungemein, da muss ich den Filter anpassen. |
_________________ Alderaan shot first!
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Juttar
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Post subject:
Posted: Jan 28, 2025 - 04:17 PM
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Retromeister

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Vielleicht hilft Dir noch folgendes Detail. Bei meinem Test bin ich so vorgegangen: ein Apostroph, Leerstelle, zwei Apostrophs, Leerstelle, drei Apostrophs, Leerstelle. Das Kommentieren hat auch funktioniert, allerdings war im fertigen Post nur noch ein Apostroph vorhanden. Dann habe ich jenen Post editiert und mit dem BigPEmu-Changelog - mit entferntem Apostroph - versehen, was ja funktionierte.
Kann es sein, dass das Apostroph in der neuen Forumsoftware irgendeinen neuen Parameter darstellt?
Und wieder frage ich micht: Bin ich wirklich der Einzige mit diesem Problem? |
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retroK
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Post subject:
Posted: Jan 28, 2025 - 04:56 PM
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Site Admin

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Ich schmeisse jetzt als Hotfix erstmal die Apostrophe einfach raus.
Muss dann mal schauen wie und wo ich die escapen muss
Edit: sollte jetzt klappen mit den Apostrophen |
_________________ Alderaan shot first!
Last edited by retroK on Jan 28, 2025 - 05:00 PM; edited 1 time in total
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Juttar
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Post subject:
Posted: Jan 28, 2025 - 06:35 PM
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Retromeister

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Tatsächlich. That's amazing!  |
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