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DerKounOffline
25 Post subject: Proof of concept: SNES Mode 7 mit HD/4K Aufl., Hilfe gesucht  PostPosted: Mar 18, 2019 - 07:16 PM
Retrohling


Joined: Mar 18, 2019
Posts: 2



Highscores in 04/2019

Status: Offline


Ein paar Screenshot-Vergleiche aus F-Zero:
http://www.framecompare.com/screenshotcomparison/YG7WNNNX
http://www.framecompare.com/screenshotcomparison/YG7GNNNX
http://www.framecompare.com/screenshotcomparison/1E9MNNNU
http://www.framecompare.com/screenshotcomparison/YG7PNNNX

Es wurden keine Grafiken verändert.
Die Mode 7 Transformationen (inklusive HDMA) werden mit der Ausgabeauflösung durchgeführt.
Dies sind 25 (5x5) mal mehr Pixel bei HD und 100 (10x10) mal mehr bei 4K (ohne die Widescreen-Erweiterungen).

Die Einschränkungen im Moment:
Das Ganze ist in einen Java-basierten Emulator gehackt (der Einfachheit für mich halber).
Pilot Wings und Mario Kart kann dieser leider nicht.
Die Screenshots sind aus dem laufenden Spiel, aber die Frame Rates sind ungenießbar bis Diashow.
Das Zusammenstellen der hochauflösenden Hintergründe mit dem Rest ist sehr hackig.

Pläne: Neuschreiben, ordentlich, mit einem vollständigen Emulator ((snes(?)).
Das wird dauern die ich den richtigen Emulator finden muss und mit mich der Sprache und Umgebung vertraut machen muss.
Außerdem wird die ordentliche Implementierung tiefer in den Emulator eingreifen müssen, damit hochauflösendere Grafiken durchgereicht und verarbeitet werdnen können.

Wenn also jemand aushelfen will, ob mit Code oder Wissen, wüsste ich das zu schätzen.

======================================

No artwork has been modified.
The mode 7 transformations (incl. HDMA) are performed at the output resolution.
Thats is 25 (5x5) or 100 (10x10) times the amount of pixels for HD and 4K respectively (ignoring the widescreen expansion).

Now for the limitations, as of now:
I have hacked this into a Java-based SNES emulator (easier for me to get some quick results).
It does not play Pilot Wings or Mario Kart (sorry).
While the screenshots are written during actual gameplay, frame rates vary between not enjoyable and slideshow.
The way that mode 7 background is merged with any other elements is completely hacky.

Plans: Reimplement it, properly, in more complete SNES emulator (bsnes(?)).
This will take time as I have to evaluate emulators and also get comfortable with an unfamiliar language and environment.
Also, a proper implementation will include changes deeper in the emulation process to allow higher resolutions images to passed through and processed.

So, if anyone is interested in helping with knowledge or coding, I'd appreciate it.
 
 
 
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