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MasterPhWOffline
Titel: N64: 1964 UltraFast - 60FPS  BeitragVerfasst am: 04.02.2011, 10:01 Uhr
News Scout


Anmeldungsdatum: 06. Jul 2004
Beiträge: 1.919

Wohnort: W-Live
Status: Offline

Der auf 1964 basierende Nintendo 64 Emulator 1964 UltraFast wurde veröffentlicht.


The 1964 derivate 1964 UltraFast has been released.

Zitat:

This is a custom build of the Nintendo 64 emulator 1964 I have made. The main aim is to overclock the N64 to allow games to run a lot smoother. Some games were designed similar to PC games, in that they could run faster if the N64 itself was faster. As such games like GoldenEye run at a solid 60FPS in this build of the emulator. The framerate on the real system was anywhere from 8fps->50fps . The effects of choppy gameplay often ruined these N64 games so now you can run them at full speed.

Download 1964 "UltraFast" Here

The improvements over the normal 1964 v1.1 include :-

*Overclocked N64, running at about ~380MHz instead of 93MHz. All games run smoother.
*Optimized Interpreter core to be 60-100% faster . Many games are now completely playable with interpreter core on fast machines
*Removed some unneeded speed hacks in interpreter core to make it more accurate
*More accurate DYNAREC emulation
*Some Windows tweaks in the code to get it to run smoother
*Better audio plugin and feeding of audio from main core

**Thanks to PistolGrip for the idea.

Added by AEP: He´s going to release the source code when he´s done with the updates, 1964 violated its own license for years. Wink



Related links:
[ N64 Emus ][ N64 Infos ][ N64 Plug-Ins ]

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Zuletzt bearbeitet von MasterPhW am 04.02.2011, 15:09 Uhr, insgesamt ein Mal bearbeitet 
 
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krysmopompasOffline
Titel:   BeitragVerfasst am: 04.02.2011, 11:56 Uhr
Retrogott


Anmeldungsdatum: 19. Jun 2008
Beiträge: 2.094


Status: Offline
Das ist eine interessante Idee, auf dem N64 gibt's einige Spiele mit bescheidener Framerate. Der Übertaktungstrick wird aber nur funktionieren wenn die Spielelogik nicht von der Taktfrequenz abhängt.

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If you can’t run at 60 fps, you’re not a good racing game. 
 
 
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Predator82Offline
Titel:   BeitragVerfasst am: 04.02.2011, 16:36 Uhr
Retromeister


Anmeldungsdatum: 14. Apr 2007
Beiträge: 1.764

Wohnort: Aephausen
Status: Offline
Es beschleunigt nur die PAL-Games auf 60 FPS, ansonsten merke ich keinen Unterschied

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krysmopompasOffline
Titel:   BeitragVerfasst am: 05.02.2011, 10:01 Uhr
Retrogott


Anmeldungsdatum: 19. Jun 2008
Beiträge: 2.094


Status: Offline
Zitat:
v2 Released February 5th [Added menu options to set overclock or underclock, fixed some other things]


Zitat:
It's only going to be obvious in certain games, and in some games it will only be obvious in certain modes.

The games that I have seen obviously improved :-

*GoldenEye
*Perfect Dark
*Mario Kart in multiplayer mode
*All the San Francisco Rush games, more especially in multiplayer

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If you can’t run at 60 fps, you’re not a good racing game. 
 
 
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Predator82Offline
Titel:   BeitragVerfasst am: 05.02.2011, 12:27 Uhr
Retromeister


Anmeldungsdatum: 14. Apr 2007
Beiträge: 1.764

Wohnort: Aephausen
Status: Offline
V2 ist eindeutig besser aber das Menü ist falsch (Grafikeinstellungen unter Netplay usw.)

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