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retroKOffline
Titel: Cannonball - Enhanced OutRun Engine  BeitragVerfasst am: 04.12.2012, 15:57 Uhr
Site Admin


Anmeldungsdatum: 04. Jul 2004
Beiträge: 11.956

Wohnort: Frankfurt a.M.
Status: Offline

Bei Cannonball handelt es sich um eine um neue portable Spielengine für OutRun.


Cannonball is a new and portable C++ engine for OutRun.

Zitat:
I´m delighted to announce the release of Cannonball; a portable C++ OutRun engine. This is the product of many years of reverse engineering, hacking and debugging.

The entire OutRun codebase has been decompiled and rewritten from scratch in C++. This extends to the Z80 sound program code and therefore full audio is supported.

Not only that, but the game now runs at 60 frames per second and many bugs present in the original code are eradicated.

This is just the beginning. Future releases will include a full menu, proper control, video & audio configuration plus an array of options and game modes not present in the original game.

I´m hoping to find OutRun enthusiasts who will port Cannonball to a variety of platforms. I´d love to see Linux, Mac, Wii, Raspberry Pi and other platforms supported. I will facilitate serious offers of help. We can ensure that any changes make it into the master branch, so it´s easy to keep ports up to date.

The codebase isn´t perfect; the original code from 1986 can prove messy and inconsistent. Some of this is naturally carried through to the rewrite. For now, the focus has been on the accuracy of the conversion, at the expense of serious refactoring. But that´s not to say this isn´t a viable future goal. And I´ve been working on this long enough, it´s time to release.

Why do this? Because I love OutRun, and no one else would have done.


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Alderaan shot first! 
 
 
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TormentorOffline
Titel: Cannonball - Enhanced OutRun Engine  BeitragVerfasst am: 04.12.2012, 22:58 Uhr
Darth Vaddi


Anmeldungsdatum: 20. Okt 2006
Beiträge: 1.309


Status: Offline
Hat zufällig wer ne Exe, habe gerade keine lust alles zu Installieren damit ich das Compilieren kann.

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**** commodore 64 basic v2 ****
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krysmopompasOffline
Titel:   BeitragVerfasst am: 04.12.2012, 23:40 Uhr
Retrogott


Anmeldungsdatum: 19. Jun 2008
Beiträge: 2.094


Status: Offline
Für Windows gibt's zwei Varianten auf der Seite Wink.

_________________
If you can’t run at 60 fps, you’re not a good racing game. 
 
 
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TormentorOffline
Titel:   BeitragVerfasst am: 05.12.2012, 00:11 Uhr
Darth Vaddi


Anmeldungsdatum: 20. Okt 2006
Beiträge: 1.309


Status: Offline
Öhmm na das ist mir nu ja schon ein bissel Peinlich, da war ich wohl mal wieder von Blindheit geplagt.

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Retro-NerdOffline
Titel:   BeitragVerfasst am: 05.12.2012, 09:57 Uhr
Retrokenner


Anmeldungsdatum: 02. Jul 2006
Beiträge: 517


Status: Offline
Derzeit alles nur in einem winzigen Fenster, aber es sollen ja noch viele Optionen folgen. Die 60 FPS kommen aber schon gut rüber.
 
 
 
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