AEP Archiv

September 2002

Montag 30.September 2002
(0:46 Uhr)
· Hinweis xtale
Da es mir zu blöd ist alle News 2x zu posten - post ich die News jetzt nur noch im "neuen" AEP - die Links werden eh demnächst umgelengt (vielleicht schon heute).
Deshalb empfehle ich euch für News einfach unten den Link zu nutzen ;)

Links: "neues" AEP

Freitag 27.September 2002
(17:46 Uhr)
· A.E.P. Neue Seite retroK
AEP wird demnächst auf Postnuke umstellen.
Eine erste Beta Version ist schon online und kann "bewundert" werden.

Grösste Baustelle ist im Moment noch das Design. Das Design ist im Moment ganz unten in der Prioritätenliste...

Ihr könnt schon alle Bereiche ausprobieren und euch auch schon anmelden. Es können auch schon News submitted werden.

Anregungen und Kritik bitte im AEP Forum oder per Mail an mich oder XTale schreiben.

Ach ja, die URL ist: http://aep-emu.de/


(11:14 Uhr)
· Satourne Dynarec v26092002 retroK
Satourne Dynarec v26092002 ist erschienen.

Diese Version enthält eine Vorschau der neuen Dynamic Recompilation Engine (Dynarec), sie ist nur zu Demonstrationszwecken - es läuft nur das Bios -> allerdings mit bis zu 30FPS!!

Wenn man bedenkt dass das Bios vorher nur mit 3-4 FPS lief ist das schon ein Riesenfortschritt.


(11:03 Uhr)
· P.E.Op.S. CDR 1.1 retroK
P.E.Op.S. CDR 1.1 basiert auf Petes CD Plug-In für PSX Emus.

(11:02 Uhr)
· Dapple v0.83 retroK
Der Apple II Emulator Dapple wurde aktualisiert.
Neu ist:
International users rejoice, a sticky setting exists that allows the selection of alternate character sets. This might not work correctly. Do not delete "dapple.chr" if you change the settings. Remember, Dapple does get characters from DOS, so KEYB will affect the layout of the keyboard as Dapple sees it. Key mapping for High ASCII characters is based on CP 437, and depends on the Apple charset selected. Also... //e screen paging bugs have been partially fixed. Still no Page 2 in //e mode.


Donnerstag 26.September 2002
(12:06 Uhr)
· Meka 0.64 xtale
Der multi-console Emulator Meka (er Emuliert unter anderem das Sega Master System und den Sega Game Gear) wurde auf Version 0.64 geupdatet.
Sowohl die Dos als auch die Windowsversion sind erhältlich.

Die Liste der Änderungen ist zu lang zum hier posten, laut Autor hat vorallem die Soundemulation wichtige Änderungen erfahren.


Mittwoch 25.September 2002
(11:50 Uhr)
· ClrMame 2.74 xtale
Der wohl beste Romrenamer wurde mal wieder geupdatet.
Das Projekt hat jetzt übrigens schon 5 Jahre auf dem Buckel - ein Jahr älter als AEP.

Änderungen:
# added: save current settings as default (-> default.cmp file)
# added: progressdialog when restoring old scanresults
# fixed: profiler exefilenamebox is updated only via refresh
# fixed: wrong "rebuilder/scanner merge mode doesn't match" message
# fixed: iterative foldercreation issue when using UNC paths
# fixed: "Show CRC with leading 0x" status isn't saved correctly
# misc: new bios sets will be automatically activated
# misc: more detailed message for not correctly setup sysdefault paths
# misc: dir2dat creates datfile crc entries with leading 0x (heya Logiqx :O))
# misc: optimized the "restoring old scanresults" a bit
# misc: don't touch mameinfo.dat, sysinfo.dat etc. anymore


(11:20 Uhr)
· 1964 FixFile xtale
Wer kleinere Probleme mit der neuen 1964 Version hat, sollte mal das vom Autor bereitgestellte FixFile versuchen.
Der Fix enthält nur die 1964.exe - ihr braucht also auch die Version 0.8.4 aus unserer EmuSektion.

Änderungen:
- Fixes for processor-specific code. If you have freezing issues in 1964 0.8.4 where games (like Mario and Zelda) can't start at all. AMD K6-2 (possibly other processors) didn't like the way i used prefetcht.

Cheats:
- Fixes cheat code window crash
- Fixes cheat codes so that some actually work. But note that activating some cheats can cause game freezes and lost saves!
- Cheats disabled on startup to prevent probs. Cheats are still buggy.


Montag 23.September 2002
(11:28 Uhr)
· System16.com Update retroK
Grosses Update auf der exzellenten Arcade Info Seite System16.
Vorbeischauen lohnt sich.


(11:25 Uhr)
· GEX v0.5 retroK
GEX (Gameboy Emulation Xtreme) ist ein neuer Gameboy Emulator für Windows.
Links: GEX Homepage

(10:35 Uhr)
· Emu64 v2.0 XP retroK
Emu64, der C64 Emulator für Windows, wurde aktualisiert.
Neu ist:
  • läuft jetzt unter WindowsXP, Win98/2000 mit DX 7a oder höher
  • alle System Roms jetzt in der *.exe integriert (und einige Demos !!)
  • überarbeiteter SID wo nur noch die Filteremulation fehlt
  • Systemroms lassen sich leicht per Dialog wechseln
  • 100 % überarbeitete CPU Emulation
  • Memory Mapping via Prozessorport komplett überarbeitet
  • Ozilloscop zur optischen Anzeige der 3 SID Stimmen
  • man kann jetzt Cartriges laden (Erweiterungsmodule) *.crt
  • der C64 Screen läuft jetzt im Fenster oder in Vollbild
  • 100% überarbeiteter Disassembler
  • Joystick emulation via Direct Input (nur Joystick 2)
  • Timer B Bug behoben
  • Auswahl von 6 Farbpaletten der gängigsten Emulatoren
  • Ein 2 Pass Assembler ist auch noch dazu gekommen ... aber in sehr frühen Stadium (5 Beispiele dabei)
  • folgende Programme können jetzt gelesen werden *.prg, *.p00, *.t64
  • des weiteren ist ein Diskmanager dazugekommen welcher D64 Image Dateien liest und damit auch Programme laden kann
  • und einiges mehr ...
Bitte beachtet, dass die Homepage eine neue URL hat: http://free.pages.at/and_one/emu64/.Danke an den Autor (Thorsten Kattanek) für die News.


Sonntag 22.September 2002
(11:52 Uhr)
· 1964 0.8.4 xtale
Der N64 Emulator 1964 wurde auf Version 0.84 gebracht.
Die Liste der Änderungen ist VIEL zu lang um hier zu posten ;)
Lest es am besten selber auf der 1964 Homepage nach.

Ach nochwas: geht wählen! :)


Freitag 20.September 2002
(16:14 Uhr)
· PDROMS 1000 Spiele retroK
Kojote hat mich wissen lassen, dass seine Seite PDROMS die 1000 Rom Marke übersprungen hat!

Wer auf der Suche nach völlig legalen Roms ist sollte mal vorbeischauen.

Links: PDRoms.de

(11:37 Uhr)
· Unofficial Snes9x retroK
Matthew Kendora hat eine inoffizielle Snes9x Version erstellt, sie enthält alle neuen Fixes und Additions, die in letzter Zeit erschienen sind.

U.a.:
  • Theme Park hack removed, fixed via PPU latching (anomie, MKendora, TRAC)

  • WWF Wrestlemania hack removed (anomie, TRAC)

  • Strike Gunner hack fixed (anomie, MKendora, TRAC)

  • FF:MQ text fixed. May help other sprite issues. (TRAC)

  • Umi Hara Kawa Se timing corrected. (anomie)

  • S-DD1 packs load by the same rules as ZSNES (MKendora)

  • SPC7110 code builds in linux (Lord Nightmare, zinx)

  • Added The Dumper's DSP-1 updates (The Dumper)

  • SPC7110 is correctly displayed on load, RTC also noted. (MKendora)

  • Fixed a potential graphics problem (TRAC)
    no known games fixed, but who knows?

  • Fixed Ballz3D (pagefault)

  • Re-fixed Ballz3D, via DSP op 0F (The Dumper)

  • included some of anomie's fixes. Many caused me grief,
    so only Marko's Magic Football is intentionally fixed. (anomie)

  • finished zsnes save support, though I don't know how
    well it will work with SPC7110 games (MKendora)

  • Added a new soundux.cpp again to fix some noise.
    (Fixes the GW "fart track") (Lord Nightmare, info from Anti-Res)

  • Added 3 cache modes for SPC7110 games (MKendora)

  • Added new BRR decoder. Requires sample caching
    and the Anti-Res decoder be disabled. (FatlXception, port by Lord Nightmare)

  • Added CaitSith2's RTC debugger. define RTC_DEBUGGER in
    project settings to enable it. (CaitSith2)

  • SPC7110 per-game cumulative logging (MKendora)

  • other fixes that I've forgotten (sanma iwashi, TRAC, anomie, ????)

Links: Snes Central

Donnerstag 19.September 2002
(16:29 Uhr)
· xmame-0.61.1-pr6 xtale
X-Mame, der Unix Port von Mame, ist in preview Release 6 erschienen.
Falls keine neuen Fehler gefunden werden, soll diese Version 0.61.1 werden.

Gefixt wurde MAME_NET support


Mittwoch 18.September 2002
(17:09 Uhr)
· Snes9x ist tot, oder? retroK
Jerremy, einer der Hauptprogrammierer von Snes9x hat im Forum einen interessanten Beitrag geschrieben.

Snes9x ist im Moment ohne Programmierer, wer das Projekt übernehmen will soll sich melden!

Links: Snes9x Forum

(15:55 Uhr)
· xmame-0.61.1-pr5 retroK
xmame ist ein Unix Port von Mame.
Neu ist:
  • Re-applied Benoit Dumont's configfile patch. I had trashed it with some careless diffing from the MESS CVS tree.
  • Updated the changelog to mention the correct switch for the waveout plugin: "-audiodevice", not "-waveout".


(12:24 Uhr)
· Raine v0.36.1 retroK
Eine neue Version des Arcade Emulators Raine ist erschienen:
  • Fixed the zoom in the gunbird driver, especially for tengai. It's still not 100% perfect, but it's much better.
  • Added the first complete line scroll support in raine for the gunbird driver. Now tengai has a very precise and very fast line scroll. It's also used in Battle K-Road but it's much harder to notice there !
  • Fixed : the music was too fast in Rainbow Island and maybe some other games, the pause didn't work well anymore (the game timer was not stopped), the demos were unreadable (again !).
  • Added hotkeys for the "ghost" buttons on the raine bar (Dips, Region and Cheats).
  • The adpcm sound is mono, not stereo, so it's back to center position now (it was on the left side only before)
  • Fixed the long name for "Samurai Aces"
  • Switched to a gnu-like version number for raine (0.36.1 instead of 0.36a to avoid confusion).


(11:23 Uhr)
· PC-FX Emulator WIP retroK
Es gibt jetzt endlich auch ein PC-FX Emulator Projekt.
Der PC-FX ist der Nachfolger der PC-Engine von NEC.


(10:10 Uhr)
· Jum52 v0.7 PS2 u. Win retroK
James hat eine neue Version seinen Ataru 5200 Emulators Jum52 rausgebracht.
Es gibt eine Version für Windows und eine PS2 Version.


(9:41 Uhr)
· 2 neue NES Roms retroK
Billy Jr. hat vor ein paar Tagen zwei neue Pirate NES Roms gedumped.
Es handelt sich um Contra Spirits (aka Contra III) und noch "Dai 2 Ji: Super Robot Taisen." - beide mit chinesischer Sprache...

Danke an Matthias für die News!


Dienstag 17.September 2002
(11:53 Uhr)
· Kega Lazarus! retroK
Steve Snake hat eine neue Version von Kega rausgebracht.
Zitat:


This is not meant to be a major release of Kega. There may be many bugs or
other problems in this version. Therefore it has been renamed, and you
should not delete v0.04b, which remains as the last major release.

This is my effort to get Kega back on track after a major hardware failure,
which resulted in me losing ALL the source code, apart from an old backup
of version 0.02. Much work has been done, much has been rewritten, although
much of the code is probably not as polished as it used to be.


Master System und GameGear Emulation soll jetzt fast perfekt sein!


(11:39 Uhr)
· Dapple v0.73 retroK
Wieder eine neue Version dieses Apple II Emulators.
Neu ist: Microsoft's CP/M not working, but some problems and more PEBKAC are fixed.



(11:37 Uhr)
· O2EM v1.00 retroK
O2EM ist ein OpenSource Odyssey², Videopac und Videopac+ Emulator.
Die News kann man hier nachlesen: O2EM v1.00 News


(10:38 Uhr)
· GameGear: Pete Sampras Tennis retroK
SMSPower hat ein neues Rom gedumped.
Pete Sampras Tennis für Sega GameGear.

Das Rom gibts hier: SMSForce


Freitag 13.September 2002
(14:04 Uhr)
· ClrMamePro 2.73 xtale
Der Romrenamer ClrMame hat wieder ein Update verpasst bekommen.

Änderungen (seit 2.72):
  • fixed: ClrMamePro doesn't run on MS Windows 95
  • fixed: a little rename unzipped roms issue
  • misc: dynamic altering the rompaths to increase speedscan is now optional
  • misc: more cancel checks while looking for unneeded roms
  • misc: "keep scanner output"'s default setting is 'disabled'
  • misc: "ToClipboard->Headers" moved to "Save->SetInfo CSV File" + some changes
  • misc: some gui changes in the profiler window
  • fixed: setting up systemdefaultpaths failed
  • fixed: rebuilding notcompressed files from a datfile which uses no-given-size tags failed
  • misc: more cancel button checks while rebuilding
  • fixed: possible crash when using unneeded masks


    (11:39 Uhr)
    · Dapple v0.71 retroK
    Neue Version des Apple II Emulators Dapple.
    Keine Ahnung was neu ist ;)


    (0:23 Uhr)
    · Nebula 2.19d xtale
    Auch ElSemi hat seinen Emulator nicht optimal an die XORs angepasst und schiebt schnell ein BugFix-Release hinterher.

    Änderungen:
    KONAMI:
  • Cowboys of Moo Mesa sound and music is back.
    CPS2:
  • Fixed black screen or game not rebooting after exiting the Test Mode in GigaWing and Eco Fighters

    (0:19 Uhr)
    · CPS2mame v2.613 xtale
    Die Version 2.613 enthält nur einen einzigen minimalen Bugfix:
  • fix for the missing zeroes in Giga Wing

    Donnerstag 12.September 2002
    (15:39 Uhr)
    · CPSMAME 9.11.02 retroK
    Auch Mac User können sich jetzt an den neuen XORs erfreuen ;)

    (15:38 Uhr)
    · CPCE v1.01 retroK
    Kleiner Bugfix Release dieses CPC Emulators...

    (11:31 Uhr)
    · NeoPop v0.71 Win32 v1.06b retroK
    Von wegen Final... ;)
    es gibt wieder eine neue (sehr sehr kleine) Revision von NeoPop.

    Neu ist:
    Made a slight reduction to the Win32 version's size by removing an unused array. Also fixed adaptoid support


    (11:29 Uhr)
    · Unofficial FinaBurnAlpha v0.264 retroK
    Noch ein XOR geprägtes Release.
    Ein gewisser Dr Mad hat im Retrogames Forum eine inoffizielle FinalBurn Alpha Version mit Unterstützung für die neuen XORs rausgebracht.

    Auf der selben Seite gibts auch die XORs zum Download.


    (11:21 Uhr)
    · Cps2Mame v2.612 retroK
    Auch Cps2Mame, die CPS2-only Mame Version wurde aktualisiert:
    • Added XOR info for Giga Wing (US 990222)
    • Added XOR info for Giga Wing (Japan 990223)
    • Added XOR info for CyberBots: Fullmetal Madness (US 950424)
    • Update to CPS2 rasters fixing Manhattan stage in xmvsf and mshvsf


    (11:16 Uhr)
    · Nebula v2.19c retroK
    Passend zu den neuen XORs gibt auch eine neue Nebula Version:
    • CPS1
      • Fixed CPS1+QSound games always crashing after loading
    • CPS2
      • New xors
        • Giga Wing (US 990222)
        • Giga Wing (Jap 990223)
        • Cyberbots (US 950424)


    (11:12 Uhr)
    · Neue XORs retroK
    Razoola hat 3 neue XORs rausgebracht.
    Leider kann er sie nicht mehr direkt zum Download anbieten - aber wir.

    Gigawing gibts jetzt, dank XTale, bei uns als neues Weekly Rom!


    Mittwoch 11.September 2002
    (15:32 Uhr)
    · Dapple v0.70 retroK
    Dapple ist ein Apple II Emulator für Dos.
    Neu ist in v0.70:
    WE HAVE LIFTOFF!!! Starting with 0.70 a bunch of kludges allows me
    to build in preliminary support for the Apple //e (16K BIOS), the old 64K version.



    (15:00 Uhr)
    · A.E.P. Lame Mails retroK
    Ich hab mal wieder die "Lame Mail" Sektion erweitert.
    Es sind wieder ein paar lustge Mails eingetroffen ;)


    (14:34 Uhr)
    · Raine 0.36 xtale
    Der recht schnelle Arcade Emulator Raine wurde (für DOS und Windows) auf Version 0.36 gebracht.

    Neu unterstützte Spiele: Strikers 1945, Tengai (alias Sengoku Blade).

    sonstige Änderungen:
  • Added the ability to save sound to a wav file (in sound options)
  • Added adpcm sound in toki and silkworm
  • Fixed sprites priorities in the cps1 driver, and in double dragon 3.
  • Made the psikyo driver a little faster
  • Fixed the sound mixer
  • Stephane HUMBERT fixed the dipswitches for Grand Cross Pinball
  • Added the ability to edit registers and to manually generate irqs or nmis to the z80 debuger included in the debug version of raine.
  • Added eeprom support and sound for Battle Bakraid. The ymz280b emulator was also improved, and the sound in uopoko is much better now.
  • Stephane Humbert updated our cheats database.


    (14:09 Uhr)
    · SNEeSe 0.725 xtale
    Der Super Nintendo Emulator SNEeSe wurde auf Version 0.725 geupdatet - wenn auch ohne grossartige Neuerungen.

    Änderungen:
  • Render: Added support for single window clipping of 8x8-tile backgrounds with no offset change or mosaic
  • Timing: Fixed the Final Fantasy 6 timing hack
  • Render: Fixed a minor bug in offset change screen map address calculation
  • Render: Corrected address wrapping for wide and tall screen maps at the end of VRAM


    (12:06 Uhr)
    · NeoPop v0.71 Win32 v1.06 retroK
    Mal wieder eine neue NeoPop Version.
    Die News sind sehr lang, lest am besten in der Readme nach.

    Laut Autor wird dies wohl die letzte offizielle Version sein!!


    (12:04 Uhr)
    · CPCE v1.00 retroK
    CPCE v1.00 ist ein Amstrad CPC (oder Schneider CPC) Emulator für Dos und Windows.

    Das ist neu:
    First multiplatform version (DOS, DPMI
    and WIN32), thanks to the great FASM compiler. Again fully rewritten,
    everything is now much better, faster, cleaner... Removed YMP and CSW
    (did anyone use them?). Just two problems: WIN32 platform can't browse
    (yet) ZIP files, and WIN2K doesn't like my WIN32.LSEEK (disc handling).


    (11:58 Uhr)
    · PCSX 2 v0.042 retroK
    PCSX2, der Playstation 2 Emulator, wurde aktualisiert.
    Neu ist:

    GUI
    ---
    -ADD CDVD plugin (partially)
    -change a bit the controller plugin protocol
    -change a bit the GS plugin protocol (for the VUmicromode transfers)

    CPUS
    ----
    -FIXES to R5900
    -FIXES to FPU
    -More work in recompiler
    -ADDS+fixes opcodes for MMI
    -Rewritten/updated iop code
    -More work to micromode (vu0-vu1)

    DMA
    ---
    -More to VIFS DMA
    -More to SIFS DMA


    Die offizielle Homepage wurde noch nicht aktualisiert, Ihr könnt den Emulator aber bei uns herunterladen.


    (11:56 Uhr)
    · .confusionGBx v0.4dx retroK
    Neue Version dieses deutschen Gameboy / Gameboy Color Emulators.Neu ist:
    • Map Viewer.. Mann, das ist mal wieder so ein Wort, was man einfach nicht übersetzen kann .. *tzz*.. Ermöglicht kurzgesagt das betrachten der Tiles, welche momentan benutzt werden (ähnlich wie in NESticle).
      Der original-Code stammt von Rusty Wagner für VGBC.
    • Grafik-Code ein wenig überarbeitet. Keine Grafikfehler mehr bei Adventure Island und einigen anderen Spielen.
    • SaveState-Code überarbeitet. Sollte jetzt reibungslos arbeiten.


    (11:13 Uhr)
    · Quake 3: Adventure ;) retroK
    Jemand namens Gregory D. George hat den Atari 2600 Klassiker Adventure als Map für Quake 3 Arena umgesetzt!

    Sehr beeindruckende Arbeit...


    Dienstag 10.September 2002
    (16:44 Uhr)
    · Mimic v2.08 retroK
    Mimic v2.08 ist erschienen.
    Neu ist:
    • New:Keyboard can now be mapped via .KEY files
    • New:X-ARCADE support (via XARCADE.KEY)
    • New:YM2612 DAC
    • New:Voice prompts in GUI
    • New:Added Memmap lookups
    • Fix:SystemX:Sprite fixes
    • Fix:68000:Caching readded
    • Fix:Z80:Logging removed (stops random crashing)


    (13:29 Uhr)
    · CottAge v0.10 Fix retroK
    Der Online Arcade Emulator CottAge wurde aktualisiert:
    • Fixes pacman & mspacman (wrong roms used)
    • Add support for "NO GOOD DUMP KNOWN" (CRC 0) fixing mrtnt loading
    • Fixes support for Sun JRE plugin (it was not possible to play games)
    • By the way, mrtnt does not work correctly anymore...


    (13:28 Uhr)
    · RealSpectrum Beta 13 retroK
    Wieder mal ein ZX-Spectrum Emulator Update.
    Es gibt zahlreiche Versionen (Dos, Windows, AMD, Intel, ...).

    Die News gibts hier: RealSpectrum News.


    (13:16 Uhr)
    · Satourne WIP retroK
    Es gibt WIP News von Satourne dem Sega Saturn / ST-V Emulator.
    Der Autor ist wieder vom Urlaub zurück und widmet sich jetzt der Geschwindikeit des Emus.

    Die hatte es allerdings auch am meisten nötig ;)


    (13:10 Uhr)
    · ClrMamePro v2.72b retroK
    Wieder mal eine kleine ClrMamePro Revision.
    Neu ist:
    • fixed: setting up systemdefaultpaths failed (2.72b)
    • fixed: rebuilding notcompressed files from a datfile which uses no-given-size tags failed (2.72b)
    • misc: more cancel button checks while rebuilding (2.72b)


    (13:08 Uhr)
    · Liss NES v1.08 retroK
    Noch ein NES Emu wurde aktualisiert.
    Liss NES v1.08 ist erschienen - die News sind zu lang um sie hier zu posten.

    Wer die Emus mal ausprobieren will kann ja mal bei unsere NES Rom Sektion vorbeischauen: A.E.P. Nes Roms.


    (13:06 Uhr)
    · VirtuaNES v0.69c retroK
    VirtuaNES, einer der besten NES Emus für Windows, wurde aktualisiert.
    Es gibt eine japanische und eine englische Version mit folgenden News:
    • NSF player routine a few revision.
    • Movement corrects some strange games.


    (13:03 Uhr)
    · Elkulator v0.1 retroK
    Elkulator ist ein neuer Arcorn Electron Emulator.
    Das sind die Features:
    • Emulates basic 32k Electron
    • Emulation of all modes + some basic palette splitting
    • Tape emulation
    • Sound through PC bleeper and SoundBlaster


    Montag 9.September 2002
    (17:27 Uhr)
    · neutrinoSX2 v0.2 retroK
    neutrinoSX2, der neueste (opensource) Playstation 2 Emulator hat ein Update bekommen.
    Neu ist:
    • Implementation Memory Acces
    • Some FPU functions implemented.
    • |__>1 new demo works : ps2tut_01.elf
    • Rename Ps2_config.ini to nsx2.ini
    • Clean code for better lisibility
    • Add comments to code
    • New Makefile
    • Add a new file : HOW_IT_WORKS.txt which explain how works this emu
    Hinweis: Dieser Emulator emuliert (noch) keine kommerziellen Spiele!!


    (13:33 Uhr)
    · Enduro Racer @ SMS Power retroK
    Wieder wurde ein neues Sega Master System Rom gedumped.
    Diesmal handelt es sich um die japanische Version von Enduro Racer.

    Einen Downloadmirror gibt es noch nicht, aber haltet mal hier Ausschau: SMS Force.


    (11:27 Uhr)
    · CottAge v0.10 retroK
    CottAge ist ein Java Arcade Emulator.
    Neu ist:
    • Add following games: 1942, Bank Panic, Circus Charlie, Mr. Goemon, Green Beret, Mario Bros, Ping Pong, Safari Rally
    • Add following clones: 1942a, 1942b, gunsmrom, gunsmoka, gunsmokj, arkangc, arkatayt, arkbloc2, boblbobl, sboblbob, tokiob, circusc2, circuscc, circusce, rushatck, mariojp, masao
    • Fixes drivers: bankp, bublbobl, circusc, galaga, gberet, hexa, pacman, pingpong
    • Fixes and completely rewrite Z80 cpu core
    • Add following sound chips: AY-8910, SN76496
    • Fixes Namco sound chip
    • Cocktail Mode support
    • Two Players Mode support
    • Preliminary .inp (MAME record input) support
    • Better sound quality
    • Usual fixes and optimizations...


    (11:26 Uhr)
    · zMame v0.3 retroK
    zMame ist ein Mame Port für die Zaurus PDAs.

    (11:21 Uhr)
    · Bandai Missile Invader Sim retroK
    Eine neue Version des Bandai Missile Invader. Simulators ist erschienen.

    (10:55 Uhr)
    · BGB v0.83 retroK
    BGB v0.83 bringt folgende News:
    fixed some sound bugs introduced in 0.82. CH4 anti aliasing, especially CH4 high pitch tones sound better. Fixed a resize problem in wine.


    (10:51 Uhr)
    · WinUAE 0.8.22 Release 1 retroK
    Offensichtlich ist eine neue Version von WinUAE erschienen, leider ist die Homepage im Moment nicht erreichbar...

    Ihr könnt den Emulator aber bei uns runterladen!


    (10:49 Uhr)
    · NEStron v0.6.4b retroK
    NEStron v0.6.4b ist erschienen.
    Neu ist: This fixes sound latency problems with 0.6.3b and SaveRAM problems with 0.6.3b.


    (10:47 Uhr)
    · MESS v0.61b retroK
    MESS der Multi Emulator Super System wurde aktualisiert.
    Neue Systeme werden emuliert:
    - Super GameBoy [Anthony Kruize]
    - GameBoy Color (preliminary) [Anthony Kruize]
    - Innumerable Sega Master System Variants [Mike Luong]


    (10:42 Uhr)
    · VisualBoyAdvance v1.1 retroK
    VisualBoy Advance wurde aktualisiert!
    Neu ist:
    • Core changes:
    • added DMA logging
    • added GBA intro remover
    • fixed an ARM bug for opcodes like OP Rd,Rb,Rm ROR Rs where Rs > 0and Rs % 32 == 0
    • fixed some minor inconsistencies on the THUMB core (no actual bug reported)
    • fixed bug with windows and alpha-bleding the wrong layer
    • fixed sound channel 3 volume
    • fixed the EEPROM battery save bugWindows changes:
    • added reset buttons to the directories dialog
    • added Logging console (for internal GBA logging and console output)
    • enhanced Map Viewer with more information about map and clicked spot
    • enhanced Tile Viewer with more information about tiles and clicked spot
    • added speed up toggle
    • fixed a bug configuring hotkeys for some menu options
    • fixed a bug where the joypad configuration dialog had strange colors
    • fixed a crash when opening the Disassemble window when emulating a GB program


    Sonntag 8.September 2002
    (12:44 Uhr)
    · NeoPop 0.70 xtale
    Mal wieder ein kleines NeoPop Update:

    Core v0.70
    ----------
    - Fixed "Gals Fighters" problems.
    - Communication emulation is perhaps a little better.

    Win32 v1.05
    -----------
    - Fixed translated file selector filters not working if the string
    was longer than the English version
    - Debugger memory "Watcher" can now save and load it's list


    Freitag 6.September 2002
    (13:14 Uhr)
    · Donkey Kong (coleco) Simulator retroK
    _MADrigal_´s Handheld Simulators wurde um einen "Donkey Kong (Coleco, mini-arcade color tabletop) Simulator" S3/1.00 (Standard 3, final)" Simulator erweitert.

    (13:02 Uhr)
    · VICE v1.10 retroK
    VICE ist einer der besten C64 Emulatoren.
    Die Liste der Neuerungen gibts hier: VICE v1.10 News .

    VICE emuliert aber nicht nur den C64 sondern auch: The current version emulates the C64, the C128, the VIC20, all the PET models (except the SuperPET 9000, which is out of line anyway) and the CBM-II (aka C610).

    Neben dem Sourcecode gibt es Binaries für MS-Dos, Windows, OS/2, RiscOS und BeOS.


    (12:27 Uhr)
    · X128 v0.94 retroK
    X128 ist ein ZX-Spectrum Emulator für MS-Dos.

    (12:25 Uhr)
    · NeoPop v0.69 Win32 v1.04 retroK
    Neuer Release dieses NeoGeo Pocket Emulators.
    Neu ist:
    Core
    ----
    - Fixed all of the GCC problems this time!

    Win32 v1.04
    -----------
    - Fixed translation of the connect dialog caption.
    - Simplified the debugger layout.
    - Added some icons to the debugger go/stop buttons.
    - Added a breakpoint dialog with support for multiple points.
    - Added 'run to' and 'jump to' debugger buttons.
    - Added memory 'watcher'.


    (12:24 Uhr)
    · Yape v0.41 retroK
    Yape (Commodore Plus/4 Emulator) v0.41 ist erschienen.
    Neu ist:
    • started implementing a status bar
    • limited speed does not use up 100% CPU anymore
    • improved TED DMA timings
    • largely improved digi sound support
    • digi sound now works on NT/2000/XP
    • forced full speed now mutes sound
    • optimised sound emulation
    • optimised screen rendering a bit
    • fixed file association bug on NT/2000/XP
    • fixed fallback sound mode
    • fixed wraparound of two zero-lap opcodes


    (12:21 Uhr)
    · ClrMamePro v2.72a retroK
    Wieder ein ClrMamePro Update.
    Neu ist:
    • misc: dynamic rompath order change
    • misc: unnneeded rom/sample optimized
    • misc: remembering scanresults is now optional
    • misc: transparent icons
    • misc: all systems are enabled by default
    • fixed: possible crash when using unneeded masks (2.72a)
    • fixed: wrong dir2dat extension import
    • fixed: warningswindow won't be hidden when auto-hide scanner is enabled


    (12:20 Uhr)
    · NEStron v0.6.3b retroK
    Neu ist:
    • Added automatic frameskip.
    • Added software stretch mode - choose from Hardware Stretch, Pixel Resize, Full Scanlines, 75% Scanlines, 50% Scanlines, 25% Scanlines, Interpolation, LED Display, and SmartScale.
    • Hopefully fixed some crashing bugs associated with game controllers.
    • Fixed joypad axis sensitivity problems.
    • Added Game Genie support.
    • Fixed a few games (Super Contra).
    • Fixed another sound bug in the savestate/loadstate features.
    • The GUI Window is now red :)
    • SaveRAM is now saved if a game writes to it, regardless of whether or not the ROM defines SaveRAM existent.


    Dienstag 3.September 2002
    (15:22 Uhr)
    · Raine WIP retroK
    Neue Raine WIP News.
    • Fixed the priorities in the cps1 games
    • Added adpcm sound in toki and silkworm
    • Lots of cleanups and changes in the sources for the upcoming sdl version...
    • and finally Strikers 1945 is now fully playable, without sound for now. It's thanks to the guy who tested the mcu of this board...


    (15:21 Uhr)
    · Giri Giri Project WIP retroK
    Es gibt wieder mal verstärkte Aktivität auf der Giri Giri Project (Saturn Emulator) Homepage.
    Es sind 2 neue Screenshots zu sehen (Nights und ein mir nicht bekanntes).

    Vielleicht kommt ja bald ein neuer Release.


    (12:02 Uhr)
    · SNEeSe v0.72 retroK
    Der OpenSource SNES Emulator SNEeSe wurde aktualisiert.
    Neu ist in v0.72:
    • Memory map: Added a hack for Batman: Revenge of the Joker, an odd ROM with LoROM memory map and ROM info block in the 2nd 32k bank
    • Memory map: Fixed behavior of command-line options -fi (Force interleaved) and -fn (Force non-interleaved) on non-split ROMs when -fl or -fh also used
    • Memory map: Fixed behavior of command-line options -fl (Force LoROM) and -fh (Force HiROM)
    • Timing: Added a hack to eliminate the world map flicker on Final Fantasy 6 until timing is improved
    • Source: Cleaned up some parts of the source and altered makefile to help portability
    • Sound: Reevaluated and adjusted sample ranges to increase output volume
    • GUI: Added options for independently stretching the emulation display output in the horizontal and vertical directions
    • Other: Added blitter support for the stretch options in 16-bit screen modes
    • Render: Added full mosaic effect to modes 2 and 4, 16x16-tile backgrounds with offset change
    • Sound: Re-enabled pitch-modulation
    • Sound: Changed the BRR sample decoding to a new method based on information from Brad Martin, helps sounds in several games (Final Fantasy 6, Chrono Trigger, Mega Man 7, Mega Man X, others)
    • Render: Improved performance of background rendering in modes 5 and 6
    • Configuration: Reordered screen modes due to new stretch options


    (11:57 Uhr)
    · FinalBurn Alpha v0.293 retroK
    Wieder ein neue Version des OpenSource Arcade Emulators FinalBurn Alpha.
    Neu ist:
    • v0.2.93
      Fixed the inputs again.
    • v0.2.92
      Small bug-fix release, relating to inputs (Z-Axis), NetPlay Chat font-size anda small speed increase.


    (11:54 Uhr)
    · NeoPop v0.68 Win32 v1.03 retroK
    Wieder mal eine neue NeoPop Version.Neu ist in v0.68:
    • Fixed "Gals Fighters", thanks to Judge for helping with that one!
    • The code is now fully GCC compatible without changes (I hope!).
    • Fixed the default colour mode of "Neo-Neo! V1.0 (PD)".
    • Added support for link-up bios calls.
    • Removed frameskipping, makes NeoPop FASTER for most people.
    • Fixed a crashing bug that occurs at the end of "Card Fighters", thanks to "Mark Ostasiuk Jr" for the saved states.
    • Fixed some inconsequential CPU bugs.
    Win32 v1.03
    • Added link-up support using TCP/IP. Many games seem to work a little.
    • Unfortunately many games aren't very tolerant of bad connections.
    • Note: the TCP/IP connection itself is persistant and will only break when you exit or use the disconnect option in the link-up dialog.
      So you can change games at will, without breaking the connection.
    • Also added full-screen mode, use 'Esc'/ Alt-Enter to toggle.
    • Right click the window to get the recent files as a popup.
    • Changing or adding a new joystick is now detected while running. Open the "Controls" dialog to detect the new configuration.
    • Deactivated 'auto-pause' to make link-up testing easier.
    • Fixed language patching for dialogs.
    • Changed the format of the language files and added extra tags.
    • There is currently no translation support for the link-up menu as it is still subject to change.


    (11:50 Uhr)
    · ClrMamePro v2.71 retroK
    ClrMamePro v2.71 ist erschienen.
    Neu ist:
    • misc: ultra-fast "Looking for unknown sets"
    • added: Scanner keeps the last scan results (even if you quit ClrMamePro)
    • added "ignore size" option to Dir2Dat
    • added: warning for "Set-Zipfile AND Set-Folder Exist In The Same ROM-path"
    • added: optional "AutoHide ScanWindow while scanning"
    • fixed: some FileSeek operations
    • fixed: issue in an recursive-folder-creation routine causing several problems
    • fixed: save have/miss list scans even when the filedialog was closed
    • misc: show romlist bugs is now a global feature
    • misc: only one warningwindow setting for merger/scanner/rebuilder
    • misc: started some bigger source cleanup
    • misc: ignore systemfiles while scanning/etc.
    • misc: linked manifestfile, you can remove the separated one
    • misc: minor gui changes
    • misc: switched to Microsoft Developer Studio .NET
    • misc: compiled with updated ZipArchive Library
    • misc: about & dir2dat windowpositions are saved


    Montag 2.September 2002
    (14:00 Uhr)
    · Neuer NES Romdump retroK
    The Red Eye hat mal wieder ein neues NES Rom ausgegraben.
    Das Rom "Shooting Range" war vorher nur als Bad Dump erhältlich - jetzt ist es endlich spielbar...


    (11:26 Uhr)
    · Minus4 v2.5 retroK
    Minus4 ist ein Commodore Plus/4 Emulator für Windows, Dos und Linux.
    Es wurde nur die Windows Version aktualisiert:
    • Some Sound bugs have been fixed, also many clicks have been smoothed out. Some still remain however.
    • Debugger now has breakpoints ("B" in the debugger, followed by address)
    • Debugger now has a memory window ("M" in the debugger followed by address)
    • Debugger now has execute instruction("SPACE" in debugger, places a breakpoint AFTER current instruction, loops etc.)
    • Sound now uses true "SQUARE" wave, rather than sample... This can be switch back to samples in prefs.
    • Ted Samples are now maximised for a fuller sound.
    • Faster DDraw screen mode... *3 speed up - not that most folk will notice....


    (11:25 Uhr)
    · Joyce v2.1.0 (unstable) retroK
    Joyce ist ein Amstrad PCW Emulator für Unix und Windows.


    (11:20 Uhr)
    · PlayGuy v1.03b retroK
    PlayGuy ist ein Gameboy Emulator für Windows.
    Neu ist:
    • MMX Enhanced Graphic Filters - Interpolation, 2xSaI, Super Eagle, and Super 2xSaI.
    • Up to 100 Save State Slots.
    • PNG & BMP Screenshots - Scalable 1x to 8x.
    • MBC3 Timer Support - SRAM and Save State consistency.
    • New Windowed Mode Status Bar & Fullscreen Status Line.
    • Fast Forward with Spacebar.
    • FPS displayed in Title Bar & Status Line.
    • Configurable Save Directories.
    • Configurable default handheld - Auto, GB, SGB, Pocket GB, GBC, or GBA.
    • Minimum Frame Skip.
    • Windowed Mode - GameBoy Aspect Ratio option.
    • Windowed Mode - Run in Background option.
    • Fixed Pikachu's voice in Pokemon Yellow.


    (11:18 Uhr)
    · FinalBurn Alpha v0.291 retroK
    FinalBurn Alpha v0.291 ist erschienen.
    Neu ist:
    • Toaplan2 emulation.
    • Massively improved CPS-2 emulation with support for all currently XORed games.
    • Improved CPS-1 emulation with support for the recent (Chinese?) hacks.
    • Many, many UI enhancements.
    • New blitters - including RGB effects, etc.
    • Demo recording and playback.


    (11:10 Uhr)
    · Meka 0.63b retroK
    Meka v0.63b ist erschienen.
    Meka emuliert verschiedene Systeme: Master System, GameGear, Coleco u.a.
    Neu ist:
    • [Windows] Disabled access to hardware YM-2413 emulation using OPL under Windows 2000 and XP, avoiding crashes in certain cases.
    • Removed rare PSG debugging messages that were accidentally left.
    • Fixed timing of the {LD,CP,IN,OT}[ID]R transfer/comparaison Z80 opcodes, which were made too slow by 8 cycles in version 0.63. "The Castle" (SG-1000) was affected.
    • Fixed Sega Keyboard mapping for the "Yen" key on Japanese keyboard (untested). Note that the mapping for certain specials keys seems not to be right yet using the Windows version.
    • Performed some minor calling optimizations.
    • Updated Dutch, Deutsch, Italian, Spanish and Swedish translations with missing messages. (Thanks to their respective mainteners!)


    Sonntag 1.September 2002
    (16:40 Uhr)
    · Trauer um Skyhawk darkzero
    Am Samstag den 31.7.2002 um 09:51 Uhr ist Skyhawk von Alemanic Translations im Alter von 21 Jahren an Gehirnblutungen gestorben.
    Genaueres steht auf der Homepage und im Kondolenzbuch.

    Wir vermissen dich Skyhawk
    Rest in Peace

    Wieder ist einer der größten Menschen in der Emu-Szene von uns geschieden.
    Martin aka. Skyhawk ist am 31.07.2002 um 09:51 Uhr im Alter von 21 Jahren im Krankenhaus an Gehirnblutungen gestorben.
    Wir sind alle noch sehr verwirrt und brauchen eine Weile zum Nachdenken.
    Skyhawk hat aus AT das gemacht was es heute ist...
    In das GTB und Translation-Centre hat er so viel Liebe, Zeit und Arbeit gesteckt.
    Ich habe diese Seite ins leben gerufen, damit ihr eure Trauer hier niederschreiben könnt. Manchmal hilft das etwas, um des unsagbaren Schmerz etwas zu lindern.
    Ich selbst habe sehr oft mit im geredet, und habe alles was ich über das Übersetzen von Roms gelernt habe von ihm.
    Ich kann meine Trauer hier nicht in Worte fassen, und ich vermisse ihn jetzt schon
    Ruhe in frieden Skyhawk
    -Larvitz



  • AEP 2002