Willkommen bei AEP Emulation Page - Emulation News

Hauptmenü
· Home / News
· News Kategorien
· News Archiv

· Mein Account
· Suche
· Forum (neu)
· Forum
· Weblinks
· Spiele Reviews
· Übersetzungen
· Impressum
· Datenschutz

Downloads
 


Forum
Mitglieder Online
Keine Mitglieder online.

You are an anonymous user. You can register for free by clicking here
Benutzername
Kennwort
 Angemeldet bleiben

Infos
· Museum
· Infocenter
· Das AEP Team
· Member Liste
· Top 25 Liste
· Glossar
· FAQ

Review of the moment

Sprache
Sprache auswählen:

DeutschEnglisch

News-Export
Holt Euch unsere News auf Eure Seite:
· RSS Newsfeed How-to
· RSS News-syndication Deutsch
· News-Banner (JPG)

Friends
· Emu-France
· progetto-SNAPS
· EmuBit.pl
· PDRoms


Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen  
Vorheriges Thema anzeigen Druckerfreundliche Version Einloggen, um private Nachrichten zu lesen Nächstes Thema anzeigen
Autor Nachricht
retroKOffline
Titel: Classic99 v345  BeitragVerfasst am: 05.02.2011, 10:49 Uhr
Site Admin


Anmeldungsdatum: 04. Jul 2004
Beiträge: 11.991

Wohnort: Frankfurt a.M.
Status: Offline

Classic99 ist ein Open-Source Texas Instruments TI-99/4A Home Computer Emulator für Windows. Danke an Dirk Verwiebe für den Hinweis per Mail.


Classic99 is an open-source Texas Instruments TI-99/4A Home Computer emulator for Windows. Thanks to Dirk Verwiebe for the mail.

Zitat:

(2011-02-03)
Improve memory access timing by wrapping all CPU accesses (making sure the CPU always does 16-bit access)
Fix cycle count patching in post_inc to be correct in all memory cases
Removed extra RMW faking in certain opcodes
Change default for "AllowTxtWithoutExtension" to false - Windows TXT files must have a recognized extension
Added support to read files without extension as DF128 (MUST have AllowTxtWithoutExtension set to 0 in the INI)
Added hack to allow faking the SID back to the 9919 (not available outside of source code)
Change interrupt flag to end_of_frame, and fix up the timing around that
removed some old CPU memory wrapper functions that didn´t do anything
make sure we still check the VDP for redraw even if the CRU interrupt is masked (fixes rare case where screen did not update)
Make sure the 9901 timer is not restarted when CRU bit 0 is cleared if it was not set
Automatically set CPU Overdrive mode when pasting text
Don´t let console hardware respond to odd memory addresses
Write VDP registers at the end of the VDPDUMP.BIN file


(2011-01-05)
Fix S and SB again, but correctly. Anything minus 0 sets carry. I did test this, but my previous test was flawed.


Related links:
[ Diverse / Misc Emus ]

_________________
Alderaan shot first! 
 
 
 Benutzer-Profile anzeigen Website dieses Benutzers besuchen  
Antworten mit Zitat Nach oben
Beiträge vom vorherigen Thema anzeigen:     
Gehe zu:  
Alle Zeiten sind GMT + 1 Stunde
Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen  
Vorheriges Thema anzeigen Druckerfreundliche Version Einloggen, um private Nachrichten zu lesen Nächstes Thema anzeigen
PNphpBB2 © 
AEP Emulation Page 1998 - 2024