Willkommen bei AEP Emulation Page - Emulation News

Hauptmenü
· Home / News
· News Kategorien
· News Archiv

· Mein Account
· Suche
· Forum (neu)
· Forum
· Weblinks
· Spiele Reviews
· Übersetzungen
· Impressum
· Datenschutz

Downloads
 


Forum
Mitglieder Online
>pYRo 
Wir haben 536 Gäste und 1 Mitglied online

You are an anonymous user. You can register for free by clicking here
Benutzername
Kennwort
 Logininfo speichern

Infos
· Museum
· Infocenter
· Das AEP Team
· Member Liste
· Top 25 Liste
· Glossar
· FAQ

Review of the moment

Sprache
Sprache auswählen:

DeutschEnglisch

News-Export
Holt Euch unsere News auf Eure Seite:
· RSS Newsfeed How-to
· RSS News-syndication Deutsch
· News-Banner (JPG)

Friends
· Emu-France
· progetto-SNAPS
· EmuBit.pl
· PDRoms


Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen  
Vorheriges Thema anzeigen Druckerfreundliche Version Einloggen, um private Nachrichten zu lesen Nächstes Thema anzeigen
Autor Nachricht
step1978Offline
Titel: Stella v2.8  BeitragVerfasst am: 10.06.2009, 00:09 Uhr
News Scout


Anmeldungsdatum: 25. Jun 2005
Beiträge: 4.562

Wohnort: Berlin
Status: Offline

Der Atari 2600 Emulator Stella wurde in Version 2.8 veröffentlicht.


The Atari 2600 emulator Stella was released in version 2.8.

Zitat:
Changes:
* Added CRT simulation effects as described in the AtariAge posting
´CRT emulation for Stella´. For now, this requires OpenGL 2.0 or
greater with support for GLSL (GL Shading Language). This code
will be expanded on and optimized in future releases.

* Adding editing of extended RAM in the debugger RAM UI. The RAM
´spreadsheet´ now shows the entire address space of RAM in the
system, in 128 byte increments. The first bank shown is zero-page,
with the others following in consecutive order. The UI takes care
of read vs. write port differences, so you don´t have to worry
about the offsets. For now, all SuperChip based ROMs (EFSC, F4SC,
F6SC, F8SC) as well as 3E, CV, E7 and FASC are supported.

* All ROMs which include SC extended RAM will now have memory erased if
you attempt to read from the write port. Related to this,
entering/exiting the debugger will no longer erase the extended RAM.

* Patching of ROM for bankswitch types 0840, SB, UA and X07 is now
implemented, but hasn´t been extensively tested.

* Visual improvements to the CPU register UI in the debugger; the
SP/A/X/Y registers now have separate decimal and binary views.

* Tweaked paddle control so that all positions are reachable in game
4 of Activision Casino in both NTSC and PAL versions.

* SuperCharger/AR ROMs now start with a random value in the CPU
accumulator. This should fix issues with Dragonstomper always
starting in exactly the same state.

* Auto-detection for ´3F´ bankswitching improved; several ROMs
previously detected as ´F8´ now work correctly.

* Updated internal ROM properties database to ROM-Hunter version 5
(thanks go to RomHunter for his tireless research in this area).

* Added ´-exitlauncher´ commandline argument and associated UI item,
to specify what happens when you exit a ROM. Normally, exiting a
ROM brings up the ROM launcher, but this can be disabled for those
using an external frontend (in which case exiting a ROM also exits
from Stella).

* Re-added ´-fastscbios´ commandline argument, and added an associated
UI item. When enabled, the SuperCharger load bars are now completely
removed (and not just sped up as in previous releases).

* The ´-listrominfo´ commandline argument now shows all ROM
information built in to the internal database, taking into account
any information in ´personal´ stella.pro files.



Related links:
[ Atari 2600 Emus ][ Ataris Geschichte ]
 
 
 
 Benutzer-Profile anzeigen  
Antworten mit Zitat Nach oben
CKeichelOffline
Titel: Stella v2.8  BeitragVerfasst am: 10.06.2009, 00:49 Uhr
Retrogott


Anmeldungsdatum: 19. Dez 2004
Beiträge: 2.666


Status: Offline
Der CRT Filter ist wirklich fein geworden, ich sehe zwar momentan keinen Unterschied, ob ich die Werte auf low, medium oder high setze, aber das Ergebnis kommt einem TV Bild verblüffend nahe. Die beste Simulation eines alten Röhrenfernsehers, die ich bisher gesehen habe. Der Filter ist ja Open Source, ich hoffe er findet auch in anderen 8 Bit Emulatoren Verwendung.

_________________
Das ist alles nicht schlimm - Das wird alles noch schlimmer
Großstadtgeflüster in Weine nicht mein Kind 
 
 
 Benutzer-Profile anzeigen  
Antworten mit Zitat Nach oben
Beiträge vom vorherigen Thema anzeigen:     
Gehe zu:  
Alle Zeiten sind GMT + 1 Stunde
Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen  
Vorheriges Thema anzeigen Druckerfreundliche Version Einloggen, um private Nachrichten zu lesen Nächstes Thema anzeigen
PNphpBB2 © 
AEP Emulation Page 1998 - 2024