Willkommen bei AEP Emulation Page - Emulation News

Hauptmenü
· Home / News
· News Kategorien
· News Archiv

· Mein Account
· Suche
· Forum (neu)
· Forum
· Weblinks
· Spiele Reviews
· Übersetzungen
· Impressum
· Datenschutz

Downloads
 


Forum
Mitglieder Online
Keine Mitglieder online.

You are an anonymous user. You can register for free by clicking here
Benutzername
Kennwort
 Angemeldet bleiben

Infos
· Museum
· Infocenter
· Das AEP Team
· Member Liste
· Top 25 Liste
· Glossar
· FAQ

Review of the moment

Sprache
Sprache auswählen:

DeutschEnglisch

News-Export
Holt Euch unsere News auf Eure Seite:
· RSS Newsfeed How-to
· RSS News-syndication Deutsch
· News-Banner (JPG)

Friends
· Emu-France
· progetto-SNAPS
· EmuBit.pl
· PDRoms


Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen  
Vorheriges Thema anzeigen Druckerfreundliche Version Einloggen, um private Nachrichten zu lesen Nächstes Thema anzeigen
Autor Nachricht
retroKOffline
Titel: PrBoom-plus v2.5.0.1.test  BeitragVerfasst am: 13.11.2008, 16:17 Uhr
Site Admin


Anmeldungsdatum: 04. Jul 2004
Beiträge: 12.008

Wohnort: Frankfurt a.M.
Status: Offline

PrBoom-plus ist eine Weiterentwicklung von PrBoom, einem Source Port von Doom.

Wenn ihr das mal ausprobieren wollt könnt ihr euch z.B. die Shareware Version von Doom auf Q-Marines DOOM WADs Dat Projekt Seite herunterladen.


PrBoom-plus is a Doom source port based on PrBoom.

You can find some shareware versions of Doom and other ID games at Q-Marines DOOM WADs Dat project page.

Zitat:
2.5.0.1.test @ 2008-Nov-12 17:58 - win32 build, sources
[+]New much more software-compatible algorithm for drawing ceiling/floor texture into the notexture gap. This requires a stencil. This revision fixes at least one billion HOMs on various levels which use this software trick. Eternal.wad map28 as example. Old algo will be used with gl_compatibility 1 in cfg. Thanks to GrafZahl.
[*]Resolution limitation is removed. Memory usage has decreased as a bonus. 7 mb instead of 8 on map01 @ doom2.wad and 14 mb instead of 18 on map05 @ epic.wad at 640x480.
[*]launcher_enable variable now has three values: "never", "smart" and "always". "Smart" behaviour was default earlier.
[*]Trying to optimise screen pitch for any resolutions for reducing of CPU cache misses.
[*]Do precache level with normal demo playback if level_precache 1
[-]Fixed rare crash in FixedDiv introduced in Boom.
[-]Status Bar was affected by light level of the sector on some on-board Intel video cards.
[-]PrBoom will not try to show (with following unexpected exit) the fourth episode menu item for pre-ultimate iwads. Makes sense for doom.wad v1.2, DOOM 1 shareware and DOOM 1 registered. (introduced in 2.4.8.3)
[-]Re-fix vanilla imprecise calculation (vibrations) of the texture coordinates for flats in software renderer.
[-]Fixed wipe in software.
From PrBoom
-Restore special case for trivial maps (bug #1837422)
-Fix linear filtering on flats in software mode
-Fix crash when an unknown sprite is used with a non-zero frame number
-Fix crash by testing for null targets in mancubus fire code pointers


Related links:
[ Weitere Remakes und VMs ]

_________________
Alderaan shot first! 
 
 
 Benutzer-Profile anzeigen Website dieses Benutzers besuchen  
Antworten mit Zitat Nach oben
Beiträge vom vorherigen Thema anzeigen:     
Gehe zu:  
Alle Zeiten sind GMT + 1 Stunde
Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen  
Vorheriges Thema anzeigen Druckerfreundliche Version Einloggen, um private Nachrichten zu lesen Nächstes Thema anzeigen
PNphpBB2 © 
AEP Emulation Page 1998 - 2024